El Med Hub Day 2021, organitzat pel Port Tarragona, celebrat de forma híbrida entre la modalitat en línia i presencial durant les jornades del dijous 18 i el divendres 19 de novembre ha servit per definir les tendències de futur del sector petroquímic a la Mediterrània. Amb més de 100 assistents, entre ambdós formats, els ponents han analitzat els canvis que ha viscut, i que preveuen que viurà, el sector en els propers anys.
Hi han participat un total de 15 ponents europeus especialitzats en el món portuari i dels hidrocarburs, experts del sector de la logística de productes químics i petroquímics. L’anàlisi dels experts han assenyalat les claus de futur a les quals s’enfronten els ports en termes de logística, capacitat i sostenibilitat.
En el discurs de benvinguda, dijous, el president del Port Tarragona, Josep Maria Cruset, va senyalar que “el Port Tarragona seguirà amb el seu objectiu de millorar, invertint en les infraestructures estratègiques per a incrementar els seus tràfics i augmentar els trànsits de caràcter intermodal”.
En la primera sessió del Med Hub Day 2021, Jordi Anglès Jové, coordinador Comercial de Port Tarragona, va analitzar el mercat de líquids a doll a la Mediterrània i els vincles amb els hubs petroquímics. Seguidament van agafar el protagonisme Genoveva Climent, directora Comercial del Port Tarragona, i Ronald Backers, director d’Innovació del Port de Rotterdam. Tots dos van abordar el futur de les refineries de cru de petroli i ambdós han coincidit en què “necessitaran una reinvenció o transformació per poder seguir produint combustibles a partir de noves matèries primes”.
La sessió presencial va acabar amb la taula de les terminals. En aquesta taula, Anastasia Mozgovoy, directora de Euroenergo, va explicar que “les terminals s'enfronten a canvis que la pandèmia ha accelerat. Les companyies han hagut de fer diversos canvis de negoci, ja al 2008 cap a una economia més global, i ara sembla que cap a un cadena logística més local”. Per la seva part, Leandro Crespo, cap de operacions en Tarragona de TEPSA, va afirmar que “el nostre sector s'enfronta a un canvi nou, del tank al contenidor, degut a les noves matèries primes que el sector farà servir en el futur”. I Josep Forcadell, director comercial de Vopak Terquimsa, va apostar perquè “els ecofuels tindran un rol molt important en el futur i tots els agents que hi estem implicats haurem d’adaptar-nos a aquest nou escenari.
La segona jornada del Med Hub Day 2021 s’ha iniciat aquest divendres amb la sessió sobre Companyies petroquímiques i Hubs. Daniel de Miguel, de Cepsa, ha estat l’encarregat d’inaugurar la sessió amb la seva intervenció sobre bunkering. De Miguel ha destacat l’increment de nous combustibles “sent al 2030 superior al 10%” i ha afegit “la Mediterrània és un punt clau en les principals rutes marítimes mundials, i té un potencial important per l'activitat de bunker.”
En el diàleg amb les empreses petroquímiques hi ha participat Javier Azagra, Repsol, Fran Sánchez, de Dow Iberica i Albert García, BASF. Olivier Maronneaud, de HIS Markit, ha tancat aquesta sessió amb la ponència El futur de les petroquímiques al Mediterrani, tot analitzant el passat per mirar cap al futur: “la Covid-19 ha canviat diferents aspectes fonamentals relacionats amb la indústria química, però la recuperació sembla que va de camí”, ha dit.
En les darreres sessions celebrades al Seminari de Tarragona s’ha abordat de manera directa la transició energètica, la descarbonització i sostenibilitat que es troben en l’origen de les preocupacions i reptes de futur del sector. Paul Hickin, director de S&P Global Platts, ha assenyalat que la descarbonització del sector marítim “pot passar ràpidament en aquells trajectes de curta distància.” Martijn Elbers, de la firma Lineas que ha parlat sobre el Corredor del Mediterrani. Un servei que “aproparà més Tarragona i tota la Mediterrania a Europa” i que “l’arribada obrirà noves oportunitats al tràfic de líquids.” Jordi Anglès ha estat l’encarregat de clausurar l’acte.
Hi han participat un total de 15 ponents europeus especialitzats en el món portuari i dels hidrocarburs, experts del sector de la logística de productes químics i petroquímics. L’anàlisi dels experts han assenyalat les claus de futur a les quals s’enfronten els ports en termes de logística, capacitat i sostenibilitat.
En el discurs de benvinguda, dijous, el president del Port Tarragona, Josep Maria Cruset, va senyalar que “el Port Tarragona seguirà amb el seu objectiu de millorar, invertint en les infraestructures estratègiques per a incrementar els seus tràfics i augmentar els trànsits de caràcter intermodal”.
En la primera sessió del Med Hub Day 2021, Jordi Anglès Jové, coordinador Comercial de Port Tarragona, va analitzar el mercat de líquids a doll a la Mediterrània i els vincles amb els hubs petroquímics. Seguidament van agafar el protagonisme Genoveva Climent, directora Comercial del Port Tarragona, i Ronald Backers, director d’Innovació del Port de Rotterdam. Tots dos van abordar el futur de les refineries de cru de petroli i ambdós han coincidit en què “necessitaran una reinvenció o transformació per poder seguir produint combustibles a partir de noves matèries primes”.
La sessió presencial va acabar amb la taula de les terminals. En aquesta taula, Anastasia Mozgovoy, directora de Euroenergo, va explicar que “les terminals s'enfronten a canvis que la pandèmia ha accelerat. Les companyies han hagut de fer diversos canvis de negoci, ja al 2008 cap a una economia més global, i ara sembla que cap a un cadena logística més local”. Per la seva part, Leandro Crespo, cap de operacions en Tarragona de TEPSA, va afirmar que “el nostre sector s'enfronta a un canvi nou, del tank al contenidor, degut a les noves matèries primes que el sector farà servir en el futur”. I Josep Forcadell, director comercial de Vopak Terquimsa, va apostar perquè “els ecofuels tindran un rol molt important en el futur i tots els agents que hi estem implicats haurem d’adaptar-nos a aquest nou escenari.
La segona jornada del Med Hub Day 2021 s’ha iniciat aquest divendres amb la sessió sobre Companyies petroquímiques i Hubs. Daniel de Miguel, de Cepsa, ha estat l’encarregat d’inaugurar la sessió amb la seva intervenció sobre bunkering. De Miguel ha destacat l’increment de nous combustibles “sent al 2030 superior al 10%” i ha afegit “la Mediterrània és un punt clau en les principals rutes marítimes mundials, i té un potencial important per l'activitat de bunker.”
En el diàleg amb les empreses petroquímiques hi ha participat Javier Azagra, Repsol, Fran Sánchez, de Dow Iberica i Albert García, BASF. Olivier Maronneaud, de HIS Markit, ha tancat aquesta sessió amb la ponència El futur de les petroquímiques al Mediterrani, tot analitzant el passat per mirar cap al futur: “la Covid-19 ha canviat diferents aspectes fonamentals relacionats amb la indústria química, però la recuperació sembla que va de camí”, ha dit.
En les darreres sessions celebrades al Seminari de Tarragona s’ha abordat de manera directa la transició energètica, la descarbonització i sostenibilitat que es troben en l’origen de les preocupacions i reptes de futur del sector. Paul Hickin, director de S&P Global Platts, ha assenyalat que la descarbonització del sector marítim “pot passar ràpidament en aquells trajectes de curta distància.” Martijn Elbers, de la firma Lineas que ha parlat sobre el Corredor del Mediterrani. Un servei que “aproparà més Tarragona i tota la Mediterrania a Europa” i que “l’arribada obrirà noves oportunitats al tràfic de líquids.” Jordi Anglès ha estat l’encarregat de clausurar l’acte.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics