Aquest passat dijous va atracar, per primera vegada al Port de Tarragona, un vaixell amb combustible sostenible, el gas natural liquat (GNL). Aquest combustible és una de les opcions "més fermes a mitjà i llarg termini per a millorar la qualitat de l'aire dels ports, que compleix amb els nous requisits d'emissió de gasos contaminants i partícules en suspensió", segons s'ha explicat des de l'Autoritat portuària (APT).
El Port de Tarragona treballa per promoure aquesta alternativa aplicant un 50% descompte en l’arribada de vaixells que utilitzin aquesta classe de combustible sostenible. Des de l'APT s'ha volgut afegir que aquests tipus d’accions estan impulsades al Pla de Sostenibilitat Agenda 2030 que ja ha començat a desplegar amb diverses accions.
El pla recull 23 objectius i 82 d’accions reunides en tres blocs: Sostenibilitat ambiental, Creixement sostenible i Compromís social.
Concretament, es tracta del vaixell Siem Aristotle, un vaixell tipus ‘RoRo-Car Carrier’ atracat al Moll de Cantàbria. L’embarcació, navega sota la bandera de Libèria i està descarregant 2.517 unitats de vehicles de les reconegudes marques Hyundai i Kia procedents de Corea.
La destinació final dels vehicles és la terminal de l’empresa Bergé Gefco situada en el recinte portuari tarragoní per a la seva posterior redistribució per la península. Aquesta operativa s’emmarca en una tendència a l'alça a Europa per oferir el subministrament de gas per a propulsar vaixells.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics