Bic Graphic ha anunciat als treballadors de la planta de Tarragona que finalment ni es tancarà ni es vendrà, tal com inicialment s'havia plantejat l'empresa matriu europea l'any passat. Amb tot, la multinacional que fabrica productes promocionals -bàsicament encenedors, bolígrafs i gorres- a Tarragona ciutat i a la Granada (Alt Penedès) supedita la seva aposta per la fàbrica a un pla de viabilitat, una reestructuració de la qual no se'n coneixen més detalls. Després de convocar mobilitzacions els darrers dies, els 400 treballadors de Tarragona valoren positivament la notícia, si bé l'encaixen amb cert recel. Sospiten que aquesta reorientació que planteja el grup perquè la planta sigui "autosuficient" comporti acomiadaments a curt termini.
La mateixa direcció, que es va reunir amb ells aquest dimarts per comunicar-los la notícia, els va reconèixer que la fàbrica presenta pèrdues. "Per això diem que és una bona notícia, però amb la boca petita", afirma el portaveu del comitè d'empresa, Manel Molina (UGT). Els treballadors de Bic Graphic no les tenen totes davant la notícia que la planta ni es tanca ni es deslocalitza. Si bé l'anunci, confirmat pel grup a través d'un comunicat, és una opció que no s'havia contemplat i que a priori és positiva, la plantilla tem que aquesta reestructuració es tradueixi en acomiadaments.
"Aquest estudi de viabilitat per fer sostenible i autosuficient la planta de Tarragona perquè no depengui d'una recapitalització del grup constantment, ens fa sospitar que una decisió, que en principi és bona, pugui comportar a curt o mitjà termini alguna conseqüència per a la plantilla", ha afirmat Molina a l'ACN.
"De les tres opcions que hi havia sobre la taula -venda parcial, total o la incorporació d'una altra empresa inversora- totes s'han desestimat, i aquesta quarta opció, que era la més inversemblant, podria ser la bona, perquè com a mínim té expectatives de continuïtat de l'empresa", exposa el portaveu.
El mateix director de la planta de Tarragona Marc Rugí, va presentar la decisió als treballadors. "Però fins que no sabem les repercussions d'aquest pla de viabilitat no en podem fer una valoració complerta", conclou Molina. A la planta de Tarragona, iniciada pel 1996, hi ha 400 treballadors, i a la Granada , uns 335.
Un 'model de negoci sostenible'
Segons Molina, la reestructuració s'ha d'enllestir en qüestió de poques setmanes perquè la direcció no vol allargar la situació. El grup ha fet públics els resultats de l'auditoria encarregada fa un any i ha decidit que les operacions de Bic Graphic Europe reportaran al negoci europeu de Bic Consumer Products.
"L'equip europeu de Bic Graphic se centrarà en desenvolupar un pla per generar un model de negoci sostenible, al mateix temps que es desenvolupen serveis innovadors i mantenint l'experiència en impressió i decoració que caracteritzen a Bic Graphic", s'exposa en el comunicat emès pel grup.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics