Divendres, 19 d'Abril de 2024

Comença la tercera fase constructiva del Moll de Balears del Port de Tarragona

S'acaba la banqueta de fonamentació i ja està a punt per l’enrasat del fons marí

21 de Juliol de 2020, per Redacció
  • Els treballs han entrat ja a la seva tercera fase constructiva

    Port de Tarragona

El Port de Tarragona ha entrat en la tercera fase de la construcció del moll de Balears amb la col·locació de la banqueta de fonamentació i l’enrasat del material que s’ha dipositat en el fons marí per a la futura col·locació dels caixons. La tasca d’anivellar la banqueta de fonamentació és "clau" per al posterior enrasat, segons s'ha assenyalat aquest dimarts des de l'Autoritat portuària (APT). La banqueta de fonamentació consisteix en col·locar el material d’escullera, provinent de la pedrera de Vallcarca, de forma més uniforme amb l’ajut del gànguil Ardenza. Posteriorment, s’hi col·locarà la grava d’enrasament que consisteix en crear un llit de pedra més petita per obtenir una superfície plana on, en fases posteriors, col·locar els caixons de formigó.

Ambdues tasques les du a terme el gànguil Ardenza, una embarcació provinent de Galícia i de 52,48 metres d'eslora, i 700 m3 de capacitat, que està equipada amb una excavadora. És per això que se l'utilitza com a embarcació auxiliar per a les tasques "més delicades" de finalització de la banqueta i per col·locar la grava d'enrasament, s'ha precisat des del Port. Els treballs de col·locació dels 1.232.000 tones material de l’escullera "continuen a bon ritme", i un cop la fase d’enrasat estigui completada es passarà a la col·locació dels caixons fabricats en el dic flotant 'Mar del Aneto'. "Aquest procés és clau per a fixar les bases del nou moll", s'ha subratllat.

La fabricació de caixons, a punt de començar

El dic flotant 'Mar del Aneto', instal·lat al moll de Catalunya, començarà a fabricar els caixons en les pròximes setmanes. Aquests fonaments de formigó es col·locaran a sobre del material de l’escullera de la base un cop el material estigui enrasat. Es fabricaran 11 caixons de 41,05 m d’eslora, 16,75 metres de mànega i 21,30 metres d’alt. El pes d'un caixó buit serà de 7.288,80 tones, mentre que ple es calcula que serà de 33.440,65 tones.

El nou moll de Balears "transformarà la fesomia del Port de Tarragona", s'ha destacat des de l'APT, ja que aquesta nova infraestructura "canviarà de forma substancial l’espai del dic de Llevant". Destinat a l’atracada dels creuers, tindrà una superfície de 4 hectàrees i 460 metres de llarg. La línia d’atracada total serà de 700 metres, ja que, en 240 d'aquests 460 metres de llargada, es podrà atracar en ambdós costats arribant a doblar el nombre de creuers que podran atracar simultàniament i, també, acollir els creuers "més grans del món". En un futur, s'ha conclòs, la nova infraestructura també podria ampliar serveis per a sòlids a granel i terminals multipropòsit.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics