El Port de Tarragona ha aconseguit la primera posició entre tots els ports de l'Estat dedicats als tràfics de vehicles acabats, segons l'estudi anual elaborat per l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions l'ANFAC. El port tarragoní va registrar un volum de tràfic de 205.586 vehicles el 2023, un 21,7% més que l'any anterior.
L'ANFAC ha fet públic l'Estudi de valoració de la logística maritimoportuària de 2023 i ha atorgat una valoració de 4,5 sobre 5 punts als serveis del Port de Tarragona, convertint-se per primera vegada líder en valoració per davant dels ports de Santander i Sagunt, que han obtingut un 4,4 i un 4,2 respectivament.
Respecte a la valoració de 2022, el Port de Tarragona ha millorat tres dècimes, passa d'un 4,2 a un 4,5. Els aspectes més ben valorats per les marques són la proactivitat per part de l'Autoritat Portuària, la gestió dels tràmits duaners i l'accessibilitat al Port mitjançant el ferrocarril. Els fabricants també han destacat la millora sobre la manipulació dels vehicles durant l'operativa, especialment en el cas de la càrrega i descàrrega de camions i trens.
L'alta puntuació, 4,5, sobre 5, de la infraestructura tarragonina ha fet que lideri en solitari la classificació, superant als ports de Santander, Sagunt, Pasaia, València, Vigo, Barcelona i Màlaga. L'esmentat estudi també destaca que tot i l'increment de vendes de vehicles l'any 2023 respecte a 2022, encara no s'han assolit els nivells prepandèmia.
El Port de Tarragona com a porta d'entrada
Les instal·lacions portuàries tarragonines compten amb tres terminals dedicades al tràfic de vehicles gestionades per Bergé Marítima, Noatum Terminal Tarragona i Ceva Logistics. El de Tarragona és un port essencialment importador per a la seva posterior distribució per la península. Fins al mes d'agost de 2024 s'han mogut pel Port de Tarragona 143.108 automòbils, unes xifres que similars a les de l'any anterior.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics