Santiago Castellà ha pres possessió com a nou president de l'Autoritat Portuària de Tarragona. El fins ara subdelegat del govern espanyol a la demarcació ha dit que enceta aquesta nova etapa amb la voluntat de convertir l'ens en un "espai de consens territorial". "Les decisions que prenguem ara seran determinants per al futur del Port, però també per al futur del territori", ha dit Castellà, qui considera que per això s'ha d'arribar a acords i "el Port no pot anar per lliure". En l'acte, també hi ha assistit la consellera de Territori, Sílvia Paneque, qui ha agraït "el llegat" del fins ara president, Saül Garreta. A més, ha anunciat l'encàrrec d'un Pla Estratègic que marqui les línies a seguir en termes socials, de descarbonització i econòmics.
"Proposo una etapa tranquil·la, serena, sòlida, de consens i amb una mirada llarga al servei de tothom", ha subratllat Castellà durant el seu primer discurs com a president del Port de Tarragona. Ho ha fet enmig d'un acte institucional, on han assistit representants territorials, així com el fins ara president de l'Autoritat Portuària, Saül Garreta; la directora corporativa de Ports de l'Estat, Pilar Parra; i la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, encarregada de cloure l'acte.
Segons Castellà, "seran determinants les decisions que prenguem sobre el creixement del Port", on ha destacat l'ampliació del moll de Balears i la construcció de "l'esperat" contradic de Ponent. Dos projectes que segons ha dit "permetran definir les noves activitats i usos del port".
Un altre dels compromisos que s'ha marcat Castella és el de fer front al repte energètic, on considera que s'hauran de prendre decisions "sòlides" sobre la implementació de l'economia vinculada a l'hidrogen verd, "aprofitant la proximitat amb la gran autopista de l'hidrogen fins a Marsella". També ha destacat altres oportunitats de futur com aquelles que es creïn a partir de nous combustibles, la descarbonització i el creixent procés d'electrificació del port.
Tot i que Castella també ha enumerat projectes vinculats a l'eòlica marina o a la intermodalitat en la logística de mercaderies, ha destacat la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) com la "gran joia de la corona", ja que esdevindrà, segons ha afirmat, "motor de noves activitats portuàries i motor també de la reindustrialització del territori en la lògica de l'autonomia estratègica d'Europa".
Un nou Pla Estratègic
Sobre aquests projectes de futur, la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha assegurat que el Port de Tarragona "té actius per pensar en gran". Per això, ha anunciat que ja ha encarregat a la nova presidència un Pla Estratègic per "aprofitar al màxim aquestes vies de desenvolupament i les potencialitats que pot tenir el Camp de Tarragona" a través d'aquesta infraestructura.
Un full de ruta que ha de marcar, segons Paneque, les línies a seguir en tres eixos clau: social, de descarbonització i econòmic. "Ha de ser un port obert a la ciutadania, un port que excel·leixi en l'àmbit de les energies renovables i en la descarbonització, així com un port important en el sector de les mercaderies i, per tant, en l'àmbit econòmic", ha afegit.
Durant la seva intervenció, Paneque també ha agraït la feina feta del fins ara president de l'Autoritat Portuària de Tarragona, Saül Garreta, qui ha estat al capdavant de l'ens durant els últims dos anys i on ha deixat un "llegat" vinculat, justament, a la descarbonització i la sostenibilitat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics