Freshly Cosmetics, Toni Pons i Concentrol han estat reconegudes per la Generalitat per la seva estratègia d’internacionalització, en el marc de la Setmana de la Internacionalització, organitzada per ACCIÓ. Les tres companyies catalanes han incrementat les vendes internacionals els últims dos anys gràcies a la digitalització.
En el cas de la reusenca Freshly Cosmetics, aquesta ha augmentat els ingressos internacionals un 528%, passant de 15 mercats a 36. Cal recordar que ha estat aquest passat estiu s'ha posat en marxa el primer establiment de la cadena al carrer de Monterols de la nostra ciutat.
"Freshly Cosmetics ja va sortir amb vocació internacional, d'aquí el nom de la marca", ha explicat a l'ACN el CEO i fundador de la companyia, Miquel Antolín. Per a la companyia, el "gran impuls" va arribar amb la pandèmia, de la qual "vam sortir reforçats", ja que, al principi, era exclusivament en línia. L'any 2021 van tancar l'any amb 45 milions d'euros de facturació, mentre que el 2020 el van tancar amb 12 milions.
Entre les principals estratègies per tenir sortida a l'exterior, Antolín ha argumentat que la seva aposta principal ha estat "buscar gent local" dels mercats on es volien introduir per tal que "aproximessin la marca a les persones".
A banda d'això, ha volgut destacar l'estratègia digital basada, sobretot, amb la col·laboració amb influencers per tal que donin a conèixer els seus productes. "Necessites aquestes persones perquè parlin de la teva marca i comparteixin els teus valors, per generar confiança de forma més àgil", ha raonat.
En relació amb el context socioeconòmic actual, Antolín ha celebrat "l'aposta sostenible" que va fer la companyia. Segons ha assenyalat, entorn del 80% dels seus proveïdors són locals o, com a molt, europeus. "No hem tingut problemes de subministrament, tan sols algun petit retard", ha precisat finalment.
Vocació internacional
En el cas de la reusenca Freshly Cosmetics, aquesta ha augmentat els ingressos internacionals un 528%, passant de 15 mercats a 36. Cal recordar que ha estat aquest passat estiu s'ha posat en marxa el primer establiment de la cadena al carrer de Monterols de la nostra ciutat.
"Freshly Cosmetics ja va sortir amb vocació internacional, d'aquí el nom de la marca", ha explicat a l'ACN el CEO i fundador de la companyia, Miquel Antolín. Per a la companyia, el "gran impuls" va arribar amb la pandèmia, de la qual "vam sortir reforçats", ja que, al principi, era exclusivament en línia. L'any 2021 van tancar l'any amb 45 milions d'euros de facturació, mentre que el 2020 el van tancar amb 12 milions.
Entre les principals estratègies per tenir sortida a l'exterior, Antolín ha argumentat que la seva aposta principal ha estat "buscar gent local" dels mercats on es volien introduir per tal que "aproximessin la marca a les persones".
Estratègia a la xarxa
A banda d'això, ha volgut destacar l'estratègia digital basada, sobretot, amb la col·laboració amb influencers per tal que donin a conèixer els seus productes. "Necessites aquestes persones perquè parlin de la teva marca i comparteixin els teus valors, per generar confiança de forma més àgil", ha raonat.
En relació amb el context socioeconòmic actual, Antolín ha celebrat "l'aposta sostenible" que va fer la companyia. Segons ha assenyalat, entorn del 80% dels seus proveïdors són locals o, com a molt, europeus. "No hem tingut problemes de subministrament, tan sols algun petit retard", ha precisat finalment.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics