Reus consolida el seu poder d'atracció turística. Així ho creu l'Agència Reus Promoció, que ha presentat les dades relatives a les visites que l'any passat van passar pel Gaudí Centre o la Casa Navàs o que van prendre part en les rutes guiades per la capital del Baix Camp. La regidora de Promoció de Ciutat del consistori, Montserrat Caelles, ha exposat aquest dimarts que el percentatge de visitants que va passar pel primer equipament entre els mesos de gener i maig de 2016 va suposar el 59% del total de l'exercici, gairebé nou punts més que en el mateix període de 2015 (50,14%). "Hem trencat l'estacionalitat i ara les visites s'estenen tot l'any", ha celebrat. De passada, Caelles ha avançat algunes de les "noves línies d'acció" per captar més turistes i que passen per la projecció dels productes de proximitat i del patrimoni.
Turisme rus a la baixa, però l'alemany i el nòrdic a l'alça
Durant la seva intervenció, la regidora ha subratllat que Reus "és un bon complement al turisme de sol i platja de la Costa Daurada" però que cada cop té més pes propi per la combinació de l'oferta de "cultura i compres" que posa a l'abast dels visitants. Caelles ha destacat que les xifres fetes públiques ara són "un èxit col·lectiu fruit de l'esforç de tothom" que s'han de traduir en més ingressos per al comerç i el sector hoteler reusenc.
En aquest sentit, la regidora del ram ha destacat que s'han generat increments dels "visitants d'escapada" que pernocten a la ciutat i que usen els tiquets per visitar el Gaudí Centre i l'Institut Pere Mata. També ha posat l'accent en la pujada dels "turistes individuals de proximitat" i dels grups turístics de l'Imserso o estudiants. Si bé el turisme rus va a la baixa (es va registrar una davallada del 24% al Gaudí Centre), durant l'últim any s'estan obrint nous mercats, segons Caelles, tals com l'alemany i el nòrdic. "És el públic exigent i culte, i treballem per satisfer la seves necessitats", ha matisat.
'Una marca turística amb personalitat pròpia'
La regidora ha comentat les dades de tots els espais gestionats per Reus Promoció. D'aquesta manera, "i malgrat perdre un 5% de les visites pel decrement del turisme rus", l'equipament va acollir 39.959 turistes durant l'any passat, dels quals un 13% provenia de la resta del país, un 12% de la resta de l'Estat i un 2% de la ciutat. El 73% va ser públic internacional. Des del consistori s'ha posat en valor que durant el 2016 un total de 1.669 persones que van pernoctar als hotels de Reus usessin el tiquet del Gaudí Centre, el que representa un 19% més que al 2015. Pel que fa a l'Institut Pere Mata, el Pavelló dels distingits va ser visitat per 7.113 persones durant el passat exercici, dels quals el 36% eren catalanes, el 21% de la resta de l'Estat i un 37% estrangeres.
Finalment, i segons dades de Reus Promoció, 2.129 persones van passar l'any passat per la Casa Navàs, una xifra que "no ha variat pel que fa a l'any passat". El percentatge més important de visites és el del públic català (el 48%). Per tot plegat, Caelles s'ha mostrat satisfeta perquè "Reus està consolidant la seva marca, que té personalitat pròpia" i ha precisat que es treballa a partir de les evolucions i previsions del mercat turístic a l'hora de dissenyar les campanyes adequades per atraure gent de fora. "Amb els nostres atractius, com són el comerç, la cultura i la gastronomia", ha manifestat, s'espera que les xifres de visitants d'enguany s'incementin de manera notable, en part gràcies a la capitalitat de la cultura catalana.
Caelles ha tancat la seva intervenció tot destacant "dues noves línies de treball" de cara als propers mesos. Així les coses, i per commemorar el 10è aniversari del Gaudí Centre, s'ha planificat una sèrie d'esdeveniments per celebrar la dècada de trajectòria de l'espai. A més, s'ha establert un "calendari estable d'iniciatives" amb el vermut com a denominador comú i del qual es donaran més detalls en un temps. La intenció, ha dit la regidora, és pactar amb els establiments hotelers que es puguin oferir 'packs' als turistes que permetin fer alguna activitat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics