Dimecres, 24 de Juliol de 2024

El Port de Tarragona aconsegueix uns ingressos de 56,5 milions d’euros durant el 2018

L'any passat, la institució portuària va registrar un total de 32,4 milions de tones

14 de Febrer de 2019, per Enric Garcia Jardí
  • El preisdent del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, durant la seva intervenció

    Reusdigital.cat

Durant l'any 2018, van circular pel Port de Tarragona un total de 32,4 milions de tones, i l'activitat de la institució va generar uns ingressos valorats en 56,5 milions d'euros. Aquestes xifres representen una lleugera disminució respecte a les del 2017 -34 milions de tones i 57,4 milions d'euros-, que va ser "un any rècord", en paraules de l'actual president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset. Això no obstant, Cruset, en una presentació dinàmica, s'ha mostrat satisfet amb els resultats assolits, que superen els del 2016. El resultat d'explotació ha estat de 8,7 milions d'euros i la institució disposa, a hores d'ara, d'un flux de caixa de fins a 29,9 milions d'euros. 

Tal com ha manifestat Cruset, durant el 2018 en la majoria tràfics s’ha produït un increment positiu, i la institució “ha aconseguit fer un salt com a port de creuers”. D’altra banda, Cruset també ha valorat positivament “la diversificació de mercats, que ens ha permès i ens permet afrontar algunes davallades en segons quins tràfics específics”. Durant la seva intervenció, el president del Port també ha defensat la millora, en els darrers anys, en la competitivitat de la institució que representa, i ha assegurat que el 2019 serà un any “d’execució de noves estructures per desenvolupar un creixement físic del port”.

El Port realitzarà inversions per valor de 25 milions d’euros al llarg del 2019

Durant l’any 2018, el Port de Tarragona ha destinat un total de 18,5 milions d’euros en inversions. Aquesta xifra és superior a la del 2017, que se situava en 17,3 milions d’euros. Cruset ha destacat com a principals esforços del Port durant el curs passat l’aposta per finalitzar el Moll de la Química; l’adequació provisional de la campa de vehicles aprofitant la zona de la futura ZAL; l’adquisició de terrenys de la terminal intermodal Puerto Centro, que servirà per connectar tràfics amb el centre de la península, i l’adequació del Moll de Cantàbria i els equipaments del Servei del Mar. Al mateix temps, Cruset també ha incidit en el compromís de la institució amb la ciutat de Tarragona, amb la creació de la passarel·la del Balcó del Mediterrani, que es completarà amb la inauguració, el pròxim 15 de març, del remodelat passeig Marítim.

Per al 2019, el Port de Tarragona, amb un marge inversor de fins a 25 milions d’euros, preveu executar la primera fase d’obres de la terminal Puerto Centro, un espai estratègic per al futur de la institució; el desenvolupament de la primera fase del Moll de les Illes Balears; el projecte de restauració de Xarxa Natura; l’accessibilitat viària a la ZAL; l’edifici de formació del Moll de Rioja; la rehabilitació de l’antic edifici d’oficines de l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT), i la digitalització del sistema d’entregues agroalimentàries.

La institució acollirà al juny una important trobada sectorial petroquímica

El president del Port de Tarragona també ha avançat que els dies 27 i 28 de juny les instal·lacions d’aquesta institució seran la seu de la Platts Mediterranean Downstream Conference, que és “la trobada del sector petroquímic més important del món”, segons ha assegurat Cruset.

El Port de Tarragona també acollirà, del 16 al 18 de setembre, la trobada biennal PPI Transport Symposium, que representa, en paraules també de Cruset, “l’esdeveniment mundial del paper i la pasta més rellevant”. Per últim, els dies 21 i 22 de novembre la institució organitzarà la 3a edició del Hub Day.

Els cereals i pinsos assoleixen una crescuda històrica, i es produeix un descens en fuel-oil, gas-oil i benzina

Pel que fa les xifres concretes en el transport de mercaderies, destaca l'increment de cereals i pinsos, que ha passat dels 4,59 milions de tones del 2017 als 5,52 milions de tones del 2018. També augmenta la pasta de paper (de les 585.033 tones del 2017 a les 627.180 tones del 2018); les fruites, hortalisses i llegums (de les 137.739 tones del 2017 a les 195.847 tones del 2018); l'asfalt (de les 882.930 tones del 2017 a les 962.965 tones del 2018), i de butà i propà (de l'1,2 milions de tones del 2017 a l'1,68 milions de tones del 2018). Per contra, el Port ha registrat un descens pel que fa als animals vius (dels 344.438 del 2017 als 226.777 del 2018) i fuel-oil, gas-oil i benzina (de les 5,4 milions de tones a les 3,7 milions de tones). 

Les seves instal·lacions han registrat més de 141.000 visites

L’any 2018, el Port de Tarragona ha rebut 141.273 visitants a les seves instal·lacions, ha organitzat un total de 22 exposicions i 130 activitats, ha acollit 105 actes d’índole diversa i ha editat cinc llibres. Per altra banda, l’Arxiu del Port ha celebrat 14 actes i el Museu del Port ha rebut unes 23.000 visites.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges