Aquest passat dimecres, les instal·lacions del Moll de Castella del Port de Tarragona van ser protagonistes de la càrrega de 250 tones de farina de soja en ferrocarril, mitjançant quatre vagons de 66 tones cadascun. Es tracta d’una operativa nova que representa "un pas endavant en la millora de posicionament" del Port en el moviment de productes agroalimentaris, tant a l’estat com a la Mediterrània, s'ha apuntat en un comunicat. Des de l’any passat, el Port de Tarragona porta una mitjana de tres trens setmanals de productes agroalimentaris, principalment moresc amb puntes de cinc trens setmanals des del passat mes d’abril.
En aquesta ocasió és el primer cop que es carrega farina de soja "i si l’operativa funciona correctament, permetrà prestar un nou servei" amb una línia regular de transport ferroviari des del Port cap als clients finals del 'hinterland' del port tarragoní. Aquesta nova operativa "pretén introduir un salt qualitatiu i quantitatiu en la cadena logística, ja que per a aquest tipus de producte és un servei més eficient, tant des del punt de vista econòmic com des del punt de vista sostenible", s'ha assenyalat.
El sistema, actualment en període de proves, "obre les portes a una nova activitat amb molt potencial per transportar mercaderies per ferrocarril en destinació a les zones de Saragossa, Osca, Lleida i Vic", s'ha subratllat des del Port.
A la Pineda
A banda, el Port de Tarragona ha assolit 50.000 m3 dels 100.000 m3 totals de sorra per regenerar la platja de la Pineda. Els treballs van començar amb l’arribada de la draga el passat 16 de maig amb permís per finalitzar les tasques fins al 10 de juny, tot i que té previst acabar aquesta tasca el 3 de juny, data en què la draga hi haurà repòs totalment els 100.000 m3 cúbics.
Es tracta d’una aportació de sorra amb un pressupost total de 2,9 milions d’euros per al període 2020-2023, el que representen uns 700.000 euros cada any. Aquest tipus d’obres disposa d’una condició especial d’execució de caràcter mediambiental conforme l’article 202 de la Llei de Contractació del Servei Públic. Les tasques van començar uns dies abans que la draga entrés en funcionament amb la instal·lació de les canonades que transporten els sediments fins a la platja.
El treball de la draga, construïda el 1993, consisteix a agafar els sediments de la zona autoritzada davant del cap Salou i transportar-los fins a la canonada instal·lada davant de la costa.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics