L’Autoritat Portuària de Tarragona executarà les tasques de restauració de la platja de la Pineda durant el pròxim mes de maig. Aquests treballs es realitzaran en el marc del contracte per quatre anys per a l’aportació de sorra a la platja de la Pineda amb un pressupost un total de 2,9 milions d’euros per al període 2020-2023, més de 700.000 euros cada any.
Paral·lelament, el Port de Tarragona també ha previst una dotació pressupostària addicional de 450.000 euros per a les reparacions de l’espigó del Racó. L’objectiu d’aquesta actuació és "la reparació d’aquesta infraestructura, greument afectada per la tempesta Glòria a finals del mes de gener passat", s'ha fet constar en un comunicat. Les obres a l’espigó tindran una duració de dos mesos.
L’aportació de sorra que farà el Port de Tarragona és una mesura ambiental compensatòria per la prolongació del dic de Llevant. El president del Port, Josep Maria Cruset, ha indicat que "són moments excepcionals i les administracions públiques hem d’estar més alerta que mai per col·laborar i atendre les necessitats del nostre entorn”. El Port suma així el seu esforç a la feina que està fent l’Ajuntament de Vila-seca en aquesta zona turística.
Segons Cruset, el Port “ha posat tots els esforços per tal de superar totes les suspensions administratives fruit de l’Estat d’Alarma per poder executar dintre dels terminis previstos l’aportació de sorra a la platja que cada any realitza com a mesura mediambiental i, a més, hi suma 450.000 euros addicionals per reconstruir l’Espigó del Racó, que va ser molt danyat pel temporal Glòria”.
Regeneració de la platja de la Pineda
El Port de Tarragona regenerarà la platja de La Pineda amb 100.000 metres cúbics de sorra en una tasca que durarà aproximadament 15 dies. Aquesta aportació extraordinària de sorra, unida a l’acció dels dics de contenció que hi ha a cada banda de la platja, el contradic dels Prats i l’espigó del Racó, permetrà retornar l’equilibri a la platja de la Pineda. Els treballs de reposició de sorra a la platja de la Pineda començaran a principis de maig, data en què s’espera l’arribada la draga. Però l’inici de les operacions de dragatge i aportació de sorra es preveu que sigui al final de la primera quinzena de maig, i es calcula que estiguin acabades abans del 30 de maig.
Es registra l’operativa de pasta de paper més gran en la història del Port
Les instal·lacions d’Euroports, en el Moll de Cantàbria, han estat protagonistes de la descàrrega més gran de pasta de paper de la història del Port de Tarragona. Durant el dia 22 d’abril, el vaixell Condor Arrow de la naviliera G2 Ocean va descarregar 36.300 tones d’aquest producte forestal procedent de Brasil. Aquesta operativa representa un pas endavant en la consolidació del port tarragoní en el lideratge d’aquest tràfic a l’Estat i a la Mediterrània.
El Port de Tarragona, gràcies a l’aliança estratègica amb Euroports, serveix el mercat peninsular i del sud d’Europa amb tràfics d’importació de pasta de paper.
L’any passat, el Port va moure 418 mil tones, i les perspectives per al 2020 és d’assolir 600 mil tones. La terminal d’Euroports al Port de Tarragona consta de 4 naus a peu de moll i està especialitzada en la manipulació de fardells de pasta de paper i de bobines de paper. Les instal·lacions compten també amb una platja de vies que permet fer la càrrega directa a tren (a més a més de camió) amb una mínima manipulació de la mercaderia.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics