El Port de Tarragona serà present a la Breakbulk Europa 2019, a l'estand de Ports de l’Estat, que se celebra a Bremen (Alemanya) des del dimarts 21 de maig i fins al dijous dia 23, per donar a conèixer els serveis i les infraestructures que posa a disposició dels operadors de 'project cargo', així com el potencial logístic de Tarragona, amb la terminal multimodal la Boella dins de les instal·lacions portuàries i el projecte de la terminal multimodal Puerto Centro de Guadalajara-Marchamalo.
El director general del Port, Ramón Ignacio García, i la directora comercial i de desenvolupament de negoci, Genoveva Climent, viatjaran a Alemanya per promocionar els serveis logístics que ofereix la instal·lació portuària. L’espai del Port de Tarragona a l’estand de Ports de l’Estat està compartit amb quatre de les empreses concessionàries de la infraestructura portuària, Bergé, DP World, Euroports i Noatum Terminal Tarragona. En aquesta fira participen uns 550 expositors i més d’11.000 visitants.
En el marc d'aquesta fira, el Port de Tarragona consolida la seva disposició per contribuir al creixement d'aquest sector logístic, facilitant així noves oportunitats de negoci per a les empreses especialitzades en 'project cargo'. I, així mateix, consolida el seu posicionament com un dels ports de referència a la Mediterrània en aquest tipus de càrregues especials.
Un dels millors ports de la Mediterrània per a l'operativa de 'project cargo'
El Port de Tarragona és un dels ports mediterranis més especialitzats en l'operativa de project cargo per les possibilitats que ofereix, ja que compta amb especialistes en tota classe de transports i en la seva organització i coordinació des de l'origen a la destinació. A més, el fet que Tarragona compti amb el clúster químic més gran del sud d’Europa beneficia aquest tipus de càrrega, ja que disposa del potent planter de professionals provinents de la indústria auxiliar química de Tarragona.
La infraestructura portuària tarragonina ofereix als seus clients àmplies àrees operacionals en els molls, les rampes 'ro-ro' i una excel·lent accessibilitat via terrestre i ferroviària. A més, la ubicació estratègica privilegiada a la Mediterrània atorga al Port de Tarragona un valor afegit davant dels ports del nord d'Europa, en gran part, gràcies a la favorable climatologia que permet dur a terme operatives de càrrega de 'project cargo' a l'aire lliure durant tot l'any.
Cal recordar que la construcció i assemblatge d'un projecte de 'project cargo' és altament especialitzat, que pot durar fins a uns 12 mesos de forma aproximada, i normalment necessita diferents embarcaments per exportar aquestes grans estructures metàl·liques a un altre país de destinació final.
En la realització i desenvolupament d'un d'aquests projectes es necessiten prop d'1.500.000 hores de treball, i pot arribar a ocupar, en alguns projectes, més de 500 treballadors i treballadores, el que suposa un alt percentatge d'ocupació durant la construcció i materialització del projecte, sent la major part d'aquests llocs de treball, coberts per empreses i professionals del mateix territori amb capacitat i experiència contrastada.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics