El Port Tarragona ha acabat els 460 metres de biga cantell de la part exterior del moll de Balears, durant aquesta setmana es realitzaran les tasques de trasllat del carro d'encofrat i es començarà a construir la biga cantell del moll interior, de 270 metres. Per aquesta biga cantell exterior s’han utilitzat 4.000 m3 de formigó.
Sobre la biga cantell s’hi instal·laran les defenses i els bol·lards que reben els esforços de l’atracada del vaixell, en el contacte del vaixell amb el moll a través de les defenses, i en l’ amarratge del vaixell, sobretot en episodis de fort vent que tendeixen a separar el vaixell del moll.
Per tant, aquesta biga s’ha calculat de tal manera que entre el seu gran pes i la unió amb la infraestructura de caixons, sigui capaç de suportar totes les càrregues abans mencionades. La biga de cantell es construeix amb l'ajuda d'un carro d'encofrat, que permet fer trams de 10 metres. D'aquesta manera cada dia s’avança, de mitjana, un tram de 10 metres.
L'armadura es prepara fora del carro, durant el matí s'introdueixen dins i una vegada dins el carro es fan els repassos finals i es col·loquen els ancoratges dels bol·lards i altres elements auxiliars depenent de en quina posició es trobi. Un cop està tot preparat, a la tarda es formigona. El conjunt està pensat perquè l'endemà al matí el formigó ja endurit permeti que el carro d'encofrat es pugui córrer amb unes rodes que porta incorporat, i mitjançant tràcters o whinches manuals (eines utilitzades per tirar de càrrega a través d'una superfície horitzontal) es desplaça a la següent posició per tornar a començar amb el procés.
Sobre la biga cantell s’hi instal·laran les defenses i els bol·lards que reben els esforços de l’atracada del vaixell, en el contacte del vaixell amb el moll a través de les defenses, i en l’ amarratge del vaixell, sobretot en episodis de fort vent que tendeixen a separar el vaixell del moll.
Per tant, aquesta biga s’ha calculat de tal manera que entre el seu gran pes i la unió amb la infraestructura de caixons, sigui capaç de suportar totes les càrregues abans mencionades. La biga de cantell es construeix amb l'ajuda d'un carro d'encofrat, que permet fer trams de 10 metres. D'aquesta manera cada dia s’avança, de mitjana, un tram de 10 metres.
L'armadura es prepara fora del carro, durant el matí s'introdueixen dins i una vegada dins el carro es fan els repassos finals i es col·loquen els ancoratges dels bol·lards i altres elements auxiliars depenent de en quina posició es trobi. Un cop està tot preparat, a la tarda es formigona. El conjunt està pensat perquè l'endemà al matí el formigó ja endurit permeti que el carro d'encofrat es pugui córrer amb unes rodes que porta incorporat, i mitjançant tràcters o whinches manuals (eines utilitzades per tirar de càrrega a través d'una superfície horitzontal) es desplaça a la següent posició per tornar a començar amb el procés.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics