La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, i el president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, han inaugurat les obres del PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo. La presentació s’ha fet a Puerta Centro-Ciudad del Transporte (Guadalajara), que és on s’ubicarà aquesta innovadora plataforma logística impulsada pel port tarragoní. Aquesta obra té un pressupost total de 15 milions d'euros.
En la primera fase del projecte, la iniciada oficialment avui, es destinaran 4 milions d'euros d'inversió per a l'execució dels treballs d'adequació del terreny i construcció de la plataforma ferroviària. La infraestructura de transport intermodal ocuparà una superfície de 15 hectàrees en el flanc sud del polígon Puerta Centro - Ciudad del Transporte, al costat de la carretera CM101 i integrat al corredor ferroviari d'Henares.
Es preveu que aquesta terminal estigui construïda pel primer semestre de 2023. L'acte d’inauguració de la 1a fase dels treballs de construcció de la terminal ha consistit en la col·locació de la primera pedra en forma d'urna, en la qual prèviament, cada autoritat ha introduït un objecte i explicat el seu significat. A banda de Maroto i Cruset, l’acte ha comptat amb la presència del president de Ports de l’Estat, Francisco Toledo; el conseller de Foment de Castella-la Manxa, Ignacio Hernando; l’alcalde de Guadalajara, Alberto Rojo; el president de les Corts de la comunitat autònoma, Pablo Bellido; i el subdelegat del Govern a Tarragona, Joan Sabaté, entre d’altres.
La ministra espanyola ha volgut destacar que la nova terminal "és una aposta clara pel transport per ferrocarril, d'acord amb les polítiques que promou la Unió Europea que afavoreixen un transport sostenible i competitiu i motor de creixement econòmic". Per la seva banda, Cruset ha fet èmfasi en el fet que és un projecte “que permetrà al Port de Tarragona ampliar la seva activitat cap al centre de la península, obrir una nova finestra d'oportunitat per als clients del Port i potenciar el paper de node logístic estratègic de Tarragona a la Mediterrània i el sud d'Europa”.
L’arrencada d’aquesta infraestructura logística, prevista per principis de 2023, coincidirà amb l'entrada en servei del corredor mediterrani, amb el final de la urbanització de la zona d'activitats logístiques i amb l'ampliació de la terminal intermodal de La Boella. Un fet que Cruset ha qualificat de "moment clau" per al Port de Tarragona, batejat com a "Horitzó 2023".
El paper estratègic que tindrà la PortTarragona Terminal Guadalajara - Marchamalo en l'estratègia de creixement del Port de Tarragona rau en la millora de la connectivitat del Port i en la capacitat d'ampliar el seu radi d'acció. Actualment la seva àrea d’influència abasta Catalunya, Lleida, Aragó i la part Est de Castella. Així doncs, aquest projecte obre una finestra d'oportunitat per convertir el Port de Tarragona en una infraestructura de referència per a tot el centre de la Península.
En la primera fase del projecte, la iniciada oficialment avui, es destinaran 4 milions d'euros d'inversió per a l'execució dels treballs d'adequació del terreny i construcció de la plataforma ferroviària. La infraestructura de transport intermodal ocuparà una superfície de 15 hectàrees en el flanc sud del polígon Puerta Centro - Ciudad del Transporte, al costat de la carretera CM101 i integrat al corredor ferroviari d'Henares.
Es preveu que aquesta terminal estigui construïda pel primer semestre de 2023. L'acte d’inauguració de la 1a fase dels treballs de construcció de la terminal ha consistit en la col·locació de la primera pedra en forma d'urna, en la qual prèviament, cada autoritat ha introduït un objecte i explicat el seu significat. A banda de Maroto i Cruset, l’acte ha comptat amb la presència del president de Ports de l’Estat, Francisco Toledo; el conseller de Foment de Castella-la Manxa, Ignacio Hernando; l’alcalde de Guadalajara, Alberto Rojo; el president de les Corts de la comunitat autònoma, Pablo Bellido; i el subdelegat del Govern a Tarragona, Joan Sabaté, entre d’altres.
La ministra espanyola ha volgut destacar que la nova terminal "és una aposta clara pel transport per ferrocarril, d'acord amb les polítiques que promou la Unió Europea que afavoreixen un transport sostenible i competitiu i motor de creixement econòmic". Per la seva banda, Cruset ha fet èmfasi en el fet que és un projecte “que permetrà al Port de Tarragona ampliar la seva activitat cap al centre de la península, obrir una nova finestra d'oportunitat per als clients del Port i potenciar el paper de node logístic estratègic de Tarragona a la Mediterrània i el sud d'Europa”.
L’arrencada d’aquesta infraestructura logística, prevista per principis de 2023, coincidirà amb l'entrada en servei del corredor mediterrani, amb el final de la urbanització de la zona d'activitats logístiques i amb l'ampliació de la terminal intermodal de La Boella. Un fet que Cruset ha qualificat de "moment clau" per al Port de Tarragona, batejat com a "Horitzó 2023".
El paper estratègic que tindrà la PortTarragona Terminal Guadalajara - Marchamalo en l'estratègia de creixement del Port de Tarragona rau en la millora de la connectivitat del Port i en la capacitat d'ampliar el seu radi d'acció. Actualment la seva àrea d’influència abasta Catalunya, Lleida, Aragó i la part Est de Castella. Així doncs, aquest projecte obre una finestra d'oportunitat per convertir el Port de Tarragona en una infraestructura de referència per a tot el centre de la Península.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics