El president del Port de Tarragona, Josep M. Cruset, ha visitat les instal·lacions d’Asfaltos Españoles S.A. (ASESA) per celebrar una reunió de treball amb l’equip directiu de l’empresa productora de betum asfàltic. La trobada ha servit per tractar els plans de futur d’ambdues entitats i per parlar sobre desenvolupament de projectes comuns a curt i mitjà termini.
El president ha visitat les instal·lacions, acompanyat d’alguns membres del seu equip directiu, de la mà de Montserrat Vallverdú, directora general d’ASESA, i del seu equip directiu. La reunió de treball ha evidenciat la necessitat de compartir els plans d’ambdues organitzacions en àrees com la innovació, l’eficiència i la sostenibilitat.
La trobada també ha posat de relleu la bona salut de les instal·lacions d’ASESA, tant terrestres (refinament de petroli) com marítimes (pantalà al Moll d’Andalusia), gràcies a la contínua actualització i modernització que realitza l’empresa. La visita s’ha completat amb una visita a les instal·lacions de l’empresa.
Els representants del Port de Tarragona han pogut conèixer de primera mà, la línia de producció de betum asfàltic, els sistemes de cogeneració d’energia, la zona de càrrega i expedició i els laboratoris d’ASESA. La delegació del Port ha visitat, en primer lloc, els diferents elements que composen la cadena de producció de betum asfàltic d’ASESA. Unes instal·lacions que l’any 2020 van produir més d’un milió de tones (1,061Mt) i que, enguany, preveu recuperar xifres prèvies a la pandèmia que podrien assolir el milió 200.000 tones a finals d’any. La segona etapa de la visita ha estat la planta de cogeneració de cicle combinat d’alta eficiència de 14,25 MW de potència elèctrica.
La planta de cogeneració de Cicle Combinat d’ASESA utilitza gas natural per produir les necessitats de vapor i energia elèctrica de la refineria i aporta a la xarxa de distribució 11 MW de potència elèctrica i és un referent en matèria d’eficiència energètica i sostenibilitat. Seguidament la visita ha fet una parada en el carregador de camions cisterna. Una instal·lació amb capacitat de càrrega de 300.000 tones a l’any, que disposa de quatre plataformes de càrrega independents per al transport per carretera amb destinació a la resta de l’estat, França i altres països europeus com Portugal, Països Baixos i Alemanya.
Finalment, s´ha visitat el laboratori on han pogut veure les plantes pilots per a l’avaluació de les matèries primeres i algunes de les analítiques per la certificació de la qualitat del betum asfàltic.
El president ha visitat les instal·lacions, acompanyat d’alguns membres del seu equip directiu, de la mà de Montserrat Vallverdú, directora general d’ASESA, i del seu equip directiu. La reunió de treball ha evidenciat la necessitat de compartir els plans d’ambdues organitzacions en àrees com la innovació, l’eficiència i la sostenibilitat.
La trobada també ha posat de relleu la bona salut de les instal·lacions d’ASESA, tant terrestres (refinament de petroli) com marítimes (pantalà al Moll d’Andalusia), gràcies a la contínua actualització i modernització que realitza l’empresa. La visita s’ha completat amb una visita a les instal·lacions de l’empresa.
Els representants del Port de Tarragona han pogut conèixer de primera mà, la línia de producció de betum asfàltic, els sistemes de cogeneració d’energia, la zona de càrrega i expedició i els laboratoris d’ASESA. La delegació del Port ha visitat, en primer lloc, els diferents elements que composen la cadena de producció de betum asfàltic d’ASESA. Unes instal·lacions que l’any 2020 van produir més d’un milió de tones (1,061Mt) i que, enguany, preveu recuperar xifres prèvies a la pandèmia que podrien assolir el milió 200.000 tones a finals d’any. La segona etapa de la visita ha estat la planta de cogeneració de cicle combinat d’alta eficiència de 14,25 MW de potència elèctrica.
La planta de cogeneració de Cicle Combinat d’ASESA utilitza gas natural per produir les necessitats de vapor i energia elèctrica de la refineria i aporta a la xarxa de distribució 11 MW de potència elèctrica i és un referent en matèria d’eficiència energètica i sostenibilitat. Seguidament la visita ha fet una parada en el carregador de camions cisterna. Una instal·lació amb capacitat de càrrega de 300.000 tones a l’any, que disposa de quatre plataformes de càrrega independents per al transport per carretera amb destinació a la resta de l’estat, França i altres països europeus com Portugal, Països Baixos i Alemanya.
Finalment, s´ha visitat el laboratori on han pogut veure les plantes pilots per a l’avaluació de les matèries primeres i algunes de les analítiques per la certificació de la qualitat del betum asfàltic.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics