Dimarts, 17 de Setembre de 2024

El ‘vintage’ a Reus, entre la moda i el negoci

Aquesta mena de botigues han proliferat darrerament a la ciutat com a alternativa a la crisi econòmica i amb l’objectiu de reciclar productes

17 de Gener de 2016, per Isabel Martínez
  • Robert Llurba, de l'establiment 20age

    Isabel Martínez

  • Rosana Sánchez, de la botiga Piu Piu Vintage

    Isabel Martínez

Moda, estratègia davant la crisi econòmica o resposta davant el galopant consum? En els darrers anys, les botigues anomenades vintage han proliferat a la ciutat de Reus amb una oferta de productes singulars que potencien una estètica diferent i uns preus generalment força ajustats. Majoritàriament, els nous negocis són de l’àmbit de la moda tot i que la seva oferta també s’estén a peces de decoració, a la bijuteria i als complements.

El febrer de l’any passat, la botiga Sant Llorenç 20age va ser un dels darrers establiments d’aquestes característiques que va obrir a Reus. Situat en un antic magatzem de fruita seca, Cal Planas, l’ambient de l’espai trasllada al client a una època pretèrita amb les seves columnes de ferro colat i un antic safareig avui pintat d’un color llampant. El responsable del local, Robert Llurba, comenta que des que van aixecar la persiana s’han donat a conèixer en un carrer que tot i ser cèntric és “una mica desconegut” pel comprador habitual, atès que la geografia comercial està més enfocada en un altre eix urbanístic.

A la seva botiga es pot trobar bàsicament roba de segona mà tot i que alguna peça és també nova i, puntualment, també es troben articles de decoració. Respecte als proveïdors de la botiga, Llurba explica que són els mateixos consumidors els que aporten el gènere i, a canvi, reben un val per comprar a l’establiment.

El responsable del comerç  també ha comentat que l’objectiu del negoci és “trencar el ritme de consum que portem” a través del reciclatge de la roba. Així mateix, també és conscient que la seva botiga permet comprar a un preu assequible a persones afectades per la crisi. En aquest sentit, destaca que els preus són molt competitius: texans entre 4 i 6 euros, caçadores entre 10 i 20 i bruses entre 4 i 6.

A punt de celebrar el primer aniversari del local, Llurba valora que “en una ciutat tan comercial com Reus costa canviar el xip” als clients a l’hora d’entrar en un establiment d’aquesta mena, però mostra confiança en el futur.

Roba vintage a quilo al carrer de l’Hospital

Amb uns mesos més d’experiència en el sector, la botiga Flamingo’s de Reus, del carrer de l’Hospital, segueix una filosofia ben diferent. La seva franquiciada, Coia Domènech, compra la roba per quilos directament provinent dels Estats Units. El passat mes de desembre celebrava el seu primer aniversari a la capital del Baix Camp i, en l’actualitat, està ultimant els detalls d’una nova obertura, en aquest cas, a Tarragona, molt a prop del carrer Apodaca.

Tot i l’eixamplament del negoci, Domènech comenta que el passat mes va ser especialment “fluix” després que el desembre de 2014, la botiga funcionés molt bé. Respecte al client tipus de l’establiment, la responsable del local assegura que es divideix en dos grans sectors: el comprador que busca “roba diferent i original” i el que “valora el preu”. Els primers són “nostàlgics que busquen recuperar el seu passat” mentre que els segons es mouen especialment per la qüestió econòmica. Un altre grup al qual també dóna servei l’establiment és el públic femení que a vegades “busca talles grans per vestir-se bé” i que coneix que podrà trobar el que busca a la botiga perquè “els americans són més grans que els europeus”. 

Piu Piu Vintage al Passeig Misericòrdia

Amb una experiència força més dilatada en el camp comercial, la responsable de la botiga Piu Piu Vintage, Rosana Sánchez,  porta  quatre anys al capdavant d’aquest negoci especialitzat en bijuteria i complements vintage. A diferència de les anteriors botigues del sector de la roba, el client tipus d’aquest negoci és una dona, entre els 27 i els 60 anys, que compra de manera fidel en aquest comerç. Sánchez destaca que la majoria de productes provenen de dissenyadors estatals i que, concretament, la bijuteria exposada és principalment de “producció pròpia”.

Una altra característica important del negoci és que ofereix articles personalitzats a gust del consumidor com ara “capsetes per a regals, detalls per a bodes o comunions, etcètera”. La propietària de Piu Piu Vintage també posa l’accent en què el llautó envellit, el vidre i les imatges antigues són materials òptims per col·leccions com la de Reus Vintage que ella mateixa va crear i que, en la seva opinió, han tingut un ressò important en l’àmbit local. Aquesta col·lecció de bijuteria està formada per quatre motius: la rosa de Reus, Misericòrdia, el campanar i Reus, París, Londres.

Respecte a la salut del vintage com a tendència, Sánchez opina que és “una moda que passarà” però que sempre continuarà agradant a un col·lectiu determinat de persones com ja passa a països com Estats Units, Japó o França.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat Reus Diari Digital roba vintage

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges