Dimarts, 23 d'Abril de 2024

Ficommerce, punt de trobada entre experts i emprenedors del món digital a firaReus

L'ús de les xarxes per connectar empreses, serveis i productes amb els seus clients, a debat a la jornada celebrada al recinte firal

22 de Març de 2017, per Text i fotografies: Marc Busquets
  • La jornada ha aplegat estudiants, experts i emprenedors del màrqueting digital a firaReus

    Marc Busquets

  •  

  •  

La relació entre comerços i clients a la xarxa, les vies per comunicar-se entre uns i altres i el desenvolupament de tècniques estratègiques per fidelitzar usuaris han estat alguns dels temes a debat a la jornada Ficommerce 2017, que s'ha celebrat aquest dimarts a les instal·lacions de firaReus. Estudiants, experts en noves tecnologies, periodistes i empresaris que volen potenciar la venda dels seus productes en l'entorn digital han assistit a les diverses xerrades i ponències que s'han anat celebrant durant la trobada. A més, una sèrie de tallers i de sessions magistrals han complementat l'oferta de la cita. Prop de mig miler de persones s'han aplegat al recinte firal reusenc en l'esdeveniment.

Xarxes socials per arribar al públic

L'encarregat d'obrir el foc ha estat el professor Carlos Calvo, amb una xerrada que ha tingut lloc a l'auditori de firaReus. Posteriorment s'han anat posant en marxa accions formatives paral·leles en els diferents espais disponibles. D'aquesta manera, l'expert Rafa Liñán ha comentat algunes de les accions concretes que es poden dur a terme des d'una firma comercial per connectar amb la seva audiència i fidelitzar-la en un entorn "tan competitiu com l'actual". El poder del consumidor amb les seves opinions i la seva capacitat d'influència sobre altres clients potencials ha centrat una altra de les activitats del matí, en aquesta ocasió liderada pel professor Luca Dell'Oro.

Mentre, i al foyer de firaReus, el cofundador d'Adsmurai (un 'partner' de Facebook i Twitter) Antonio Robles ha fet una anàlisi de l'estat en el qual es troben algunes de les xarxes socials amb més usuaris del mercat. Malgrat la suposada crisi de Facebook, que hauria perdut pes entre els usuaris per l'aparició, entre d'altres, d'Snapchat, el ponent ha expressat que "tothom segueix estant a Facebook" i que l'eina disposa de "moltes prestacions" per arribar al públic objectiu d'una empresa o producte que vol trobar el seu espai al món 2.0. "Facebook sap el nostre gènere, la nostra data de naixement, els nostres gustos i on vivim". Aquesta informació, per tant, aporta unes possibilitats de venda que, posem per cas, Twitter o Instagram no tenen.

Altres xerrades han posat l'accent en els suports més emprats actualment per accedir a la xarxa, amb els mòbils com a via d'accés més potent. També s'ha debatut sobre quin model de publicitat s'ha de fer a la xarxa, "on hi ha tanta i tanta informació". "El que la gent busca és inspiració i noves experiències", ha subratllat Robles. Més endavant, ja al migdia, els interessats en la planificació de campanyes i anuncis han pogut conèixer algunes de les tècniques més eficients per trobar les 'keywords' (paraules clau) idònies per vincular el producte o servei que es vol posar a la venda amb el segment d'audiència al qual les marques volen dirgir-se.

La reputació de les marques, en mans dels usuaris

Un altre dels experts que ha compartit el seu testimoni amb l'audiència ha estat el 'youtuber' Yum, responsable d'un canal en aquesta xarxa en què penja receptes gastronòmiques. La xerrada ha servit per estudiar alguns exemples de campanyes amb vídeo, en funció de l'èxit o no que han tingut. "Una mala campanya pot fer que les vendes d'un producte siguin un desastre", ha revelat tot referint-se a un cotxe que va rebre "moltes crítiques entre la comunitat" perquè el contingut publicitari i l'estratègia corresponent no es van planificar de la "millor manera". Yum s'ha referit també a la figura del 'youtuber' com a 'ifluencer', és a dir, com una figura clau per aconseguir que una marca guanyi o notorietat o reputació. "La imatge que transmet un producte és molt important, costa molt guanyar-se-la i més encara canviar-la si el públic la té dolenta", ha matisat.

Una de les intervencions més esperades i celebrades ha estat la de la responsable de nou negoci de Bing Ads a Microsoft Spain, Raquel Tejedor, dedicada a la captació de nous clients a través de les eines digitals i l'avaluació del retorn de la inversió dipositada en una campanya publicitària. La sessió s'ha allargat encara gran part de la tarda, amb el professor José Facchin, entre d'altres, que ha protagonitzat una ponència sobre la importància de saber treure rendiment de Google quan del que es tracta és de fer-se visible al sector turístic. En aquest sentit, l'expert ha destacat el gran paper que els motors de recerca poden jugar a l'hora de posicionar una marca d'aquest sector. Tallers de SEO i anàlisi d'Analytics, així com una sessió pràctica de personal 'branding' (és a dir, l'impuls i consolidació d'una marca personal) amb Chal Jiménez han conduït la jornada cap al seu final.

Per cloure-la s'ha fet lliurament dels premis Ficommerce Awards, que tenen com a objectiu distingir el millor projecte de negoci en línia. El guanyador ha estat el projecte BCN Foodies, que es basa en un web i aplicació de menjar a domicili. El seu tret diferencial és que els plats són elaborats per particulars als quals els agrada cuinar en el seu temps d'oci.

 

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

firaReus Ficcomerce reusdigital
firaReus Ficcomerce reusdigital

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics