Una xerrada sobre l’humor com a eina per afrontar l’adversitat, a càrrec de la dinamitzadora sociocultural i especialista en risoteràpia Inés Simarro, ha estat l’encarregada de tancar el cicle de tres xerrades virituals organitzades per la Comissió d’Empresa Saludable de la Cambra de Comerç de Reus, amb el suport de Fundació Mémora, per tal de dotar les empreses de les eines més adequades per gestionar la nova realitat derivada de la Covid-19.
En la seva intervenció, Simarro ha afirmat que l’humor és més que mai ara una eina necessària per afrontar els reptes que tenim al davant i per superar els efectes negatius que la pandèmia ha provocat en l’estat d’ànim i la salut mental de molts treballadors i, en conseqüència, de les seves empreses i organitzacions. Per Simarro és clau fer servir l’humor per diversos motius: “és una sortida per superar la situació d’apatia que ens ha tocat viure; serveix per treure ferro de les situacions adverses; suposa una injecció d’optimisme que ens permet trencar la rutina i desdramatitzar moltes situacions perquè ens permet prendre distància sobre el problema”.
Aquesta dinamitzadora assegura que el fet de riure permet “alliberar tensions i ajudar a descarregar la tensió emocional i l’estrès, que pot acabar en problemes de salut si s’acumula”. Per Simarro, generar un bon ambient a la feina i fer servir l’humor ens aportarà beneficis directament a la nostra tasca diària, ja que “permet diagnosticar els problemes amb una altra perspectiva, amb una mirada més àmplia i servirà per enfortir la motivació individual i col·lectiva, la creativitat i la innovació, ja que l’humor és un motivador natural”. Simarro ha afegit que si es crea aquest bon ambient gràcies a l’humor es generarà a l’empresa la “capacitat per a mantenir recursos humans valuosos perquè es trobaran a gust”.
Simarro considera que les empreses han de saber identificar aquests anomenats tècnics de l’humor i deixar-los fomentar aquest espai d’ànims i bon rotllo, ja sigui a la mateixa empresa, en moments puntuals (establint el dia de l’humor, per exemple) o buscant espais alternatius on poder fer dinàmiques de grup, sessions de coaching lúdic o tallers de risoteràpia motivacional perquè “hi ha gent que no sap riure i és fonamental riure cada dia per rendir més”. La resta del cicle A banda de la xerrada d’Inés Simarro d’aquest matí, el cicle va començar amb l’infermer Josep París sobre la forma de cuidar l’estat d’ànim dels equips en temps de Covid en la qual va aconsellar a les empreses una empenta decidida per trobar el lideratge intern dels equips de treball a partir de les anomenades ‘persones vitamina’, tal com va dir París, i una segona xerrada amb José Luis Buenache que va recomanar a les empreses vetllar per la salut emocional dels seus treballadors amb la figura d’un director de felicitat.
Podeu recuperar la sessió en aquest enllaç.
En la seva intervenció, Simarro ha afirmat que l’humor és més que mai ara una eina necessària per afrontar els reptes que tenim al davant i per superar els efectes negatius que la pandèmia ha provocat en l’estat d’ànim i la salut mental de molts treballadors i, en conseqüència, de les seves empreses i organitzacions. Per Simarro és clau fer servir l’humor per diversos motius: “és una sortida per superar la situació d’apatia que ens ha tocat viure; serveix per treure ferro de les situacions adverses; suposa una injecció d’optimisme que ens permet trencar la rutina i desdramatitzar moltes situacions perquè ens permet prendre distància sobre el problema”.
Aquesta dinamitzadora assegura que el fet de riure permet “alliberar tensions i ajudar a descarregar la tensió emocional i l’estrès, que pot acabar en problemes de salut si s’acumula”. Per Simarro, generar un bon ambient a la feina i fer servir l’humor ens aportarà beneficis directament a la nostra tasca diària, ja que “permet diagnosticar els problemes amb una altra perspectiva, amb una mirada més àmplia i servirà per enfortir la motivació individual i col·lectiva, la creativitat i la innovació, ja que l’humor és un motivador natural”. Simarro ha afegit que si es crea aquest bon ambient gràcies a l’humor es generarà a l’empresa la “capacitat per a mantenir recursos humans valuosos perquè es trobaran a gust”.
Simarro considera que les empreses han de saber identificar aquests anomenats tècnics de l’humor i deixar-los fomentar aquest espai d’ànims i bon rotllo, ja sigui a la mateixa empresa, en moments puntuals (establint el dia de l’humor, per exemple) o buscant espais alternatius on poder fer dinàmiques de grup, sessions de coaching lúdic o tallers de risoteràpia motivacional perquè “hi ha gent que no sap riure i és fonamental riure cada dia per rendir més”. La resta del cicle A banda de la xerrada d’Inés Simarro d’aquest matí, el cicle va començar amb l’infermer Josep París sobre la forma de cuidar l’estat d’ànim dels equips en temps de Covid en la qual va aconsellar a les empreses una empenta decidida per trobar el lideratge intern dels equips de treball a partir de les anomenades ‘persones vitamina’, tal com va dir París, i una segona xerrada amb José Luis Buenache que va recomanar a les empreses vetllar per la salut emocional dels seus treballadors amb la figura d’un director de felicitat.
Podeu recuperar la sessió en aquest enllaç.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics