Dilluns, 06 de Maig de 2024

Frikymama, balanç d’un any marcat per la pandèmia

La dissenyadora web Ana Maria Almendro avalua com ha afectat la Covid al seu negoci i la seva família

15 de Març de 2021, per I.M.
  • Una imatge de la dissenyadora web Ana Maria Almendro, qui fa balanç de la seva experiència laboral i personal durant l'any de pandèmia

    Cedida

Adaptació, reinvenció, resilència. Són algunes de les actituds que la pandèmia de la Covid-19 ha fet emergir durant els durs mesos de confinament i restriccions a tota una societat abocada a canvis estructurals importants. Uns mesos que han estat especialment durs pels emprenedors que havien de sobreviure en un entorn nou i incert. Durant les primeres setmanes del confinament, Reusdigital.cat va entrevistar Ana Maria Almendro, una dissenyadora web enfocada a noves emprenedores digitals que, ja abans de la crisi sanitària, volien conciliar feina i cura de la família i s’adreçaven a la seva empresa per trobar solucions.

Un perfil concret de clienta amb el qual Almendro assegura sentir-se còmoda i reconeguda per la seva pròpia experiència personal. De fet, la denominació 'frikymama' del seu negoci no resulta, en absolut, gens neutra. “Totes les reunions les segueixo fent per zoom com sempre” assenyala la dissenyadora qui amb anterioritat ja no feia “reunions presencials”. Tal com explica, el seu saló continua sent “la seva oficina” tot i que durant part d’aquests 12 mesos va conviure més intensament amb la resta de la família. “Em vaig saber aïllar”, explica sobre la coincidència en un mateix espai de feina i canalla mentre l’escola va passar de les aules a les pantalles.

Del 'boom' a la baixada de la inversió

Respecte a un balanç empresarial d’aquests 365 dies, Almendro es comptabilitza dins dels sectors que no han patit de forma extrema pel tancament total. “Les empreses han hagut de muntar un pla B per digitalitzar els seus negocis” constata el que ha generat demanda per part de nova clientela. Una demanda de serveis, això sí, que no ha estat constant. “Al principi, la gent es va tornar boja per tenir presència a les xarxes socials” comenta, un boom que es va desinflar cap a finals del passat any.

Com d’altres professionals, Almendro confirma que va haver “sol·licitar una ajuda al Govern perquè els meus ingressos havien disminuït bastant” després de l’allau inicial de potencials clients i de treballar “la fidelització” dels clients antics com fa sempre. Conscient del marc que es vivia arreu, la dissenyadora també s’ha vist obligada a posar “més facilitats de pagament” als interessats en sol·licitar els seus serveis professionals.

La faceta familiar

Malgrat tot, la Covid ha deixat la seva empremta en l’economia familiar: el marit d’Almendro ha estat objecte d’un ERTO com a responsable d’un negoci de cicloturisme que difícilment es posarà en marxa fins que el turisme no torni a aixecar el vol. Aquestes restriccions per viatjar fora del país també faran impossible que, de moment, puguin tornar a veure els pares del seu marit que viuen a Holanda i els quals van haver de marxar després de les primeres setmanes del confinament estricte a Reus.

“No els hem tornat a veure des de fa un any” més enllà de les videotrucades, una absència que trenca la relació constant dels avis que visitaven molt sovint la ciutat i que altera el ritme de viatges a Holanda per passar l’estiu que seguien els seus dos fills.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges