Els responsables de la Denominació d’origen (DO) Montsant treballen "intensament" aquests dies en el denominat "dia després". El futur de cellers i viticultors, un cop passada aquesta crisi sanitària, és una incògnita, com ho és per a la gran majoria de sectors, i per això es busca minimitzar el màxim possible la incertesa amb mesures i iniciatives que donin suport als seus membres, tal i com s'ha indicat en un comunicat.
En aquest sentit, la DO Montsant està sent "part activa", a través de la comissió d’agroalimentació, a les reunions que la Cambra de Comerç de Reus està organitzant periòdicament aquestes setmanes amb l’objectiu d’identificar "les necessitats presents i futures" del sector per intentar pal·liar els efectes de l’endemà de la Covid-19.
Entre les mesures que hi ha sobre la taula, l’esforç que s’ha de fer des de tots els sectors implicats per incidir en el consum de productes de proximitat, especialment pel que fa al canal HORECA, amb un pes molt important a la zona. També a nivell comarcal "s’estan posant tots els esforços per combatre la situació".
Així, els sectors socioeconòmics del Priorat es reuneixen també aquests dies per estudiar la implementació d’eines "que es puguin posar en marxa a la comarca de cara al futur més pròxim i que serveixen per salvaguardar els principals eixos econòmics del territori, com són el sector del vi i l’enoturisme en el seu sentit més ampli", s'ha subratllat.
Des de la DO Montsant es fa una crida al consumidor perquè "aposti pels productes de proximitat, ajudant així a reactivar l’economia local en un moment clau per a la supervivència amb garanties d’un sector com el vinícola que, a la zona de la DO Montsant, està format fonamentalment per petits cellers de caràcter familiar".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics