Dimarts, 02 de Març de 2021

La DO Montsant tanca el 2020 'amb la satisfacció de la feina ben feta', tot i la covid

23 de Desembre de 2020, per Redacció
  • Una imatge promocional de la DO Montsant

    DO Montsant

La Denominació d’Origen Montsant arriba satisfeta al final d’aquest complicat 2020, un any marcat per la crisi sanitària de la Covid-19 que, al sector del vi, com a tots els altres sectors, també va agafar desprevingut. El tancament del canal Horeca i la baixada de la comercialització van suposar un dur cop per al sector, i en el cas de la DO Montsant, on la gran majoria són petits cellers familiars, la situació ha estat especialment complicada.

I si això no fos suficient, la verema d’aquest any va estar marcada pel míldiu, un fong que fins ara havia tingut una presència testimonial al territori de la DO Montsant, però que enguany ha afectat de ple a moltes vinyes. Si bé es pot dir que la incidència ha estat variant, el míldiu va aparèixer a totes les zones que conformen la DO i va ser el principal causant de la reducció del 15% de la producció d’enguany. 

Així, la DO Montsant tanca l’any amb la posada en marxa de la seva pròpia botiga online, un nou canal de venda on el consumidor pot triar entre més de 200 referències, que des de la DO esperen fer créixer al llarg dels pròxims mesos amb l’objectiu que sigui l’aparador amb la millor representació possible dels vins emparats sota la DO.

La promoció en aquest 2020 s’ha centrat en el món digital, com no podia ser d’una altra manera en un any en què gairebé tots hem passat (i continuem passant) moltes hores tancats a casa. El més gran exemple es va produir al mes d’abril, quan la DO Montsant va participar de la primera edició online de la Fira del Vi de Falset. La Fira va ser un dels primers esdeveniments del panorama vitivinícola en veure’s afectat per la crisi de la Covid-19, però davant l’adversitat, l’organització va decidir tirar-la endavant en un exercici contrarellotge d’adaptació a la nova situació, convertint la cita en una trobada digital.

En aquest escenari, la DO Montsant va apostar per organitzar un interessant tast a tres bandes de la mà de tres grans professionals: Francesc Mauri, geòleg i presentador de 'TV3'; Ramon Francàs, periodista i sommelier; i Toni Bru, responsable del restaurant El Celler de l’Aspic.

Aconseguir establir unes "línies mestres" que serveixin per definir què és un vi Montsant és un dels principals objectius del Consell Regulador. Pilar Just, presidenta de la DO Montsant, parla d’una “feinada ingent” per aconseguir-ho, i és que l’objectiu és prou ambiciós: “Quan es va redactar el nostre plec, es va fer basant-se en els plecs d’altres DO. Ara treballem per modificar-lo a partir de tot el conjunt d’estudis de coneixement que portem a terme, així com mitjançant la formació del nostre propi panell de tast, que ens ajudarà a aprofundir en el coneixement del tast dels vins Montsant”, afirma la presidenta.

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics