La Fundació Bertelsmann i l'equip de treball del professor Stefan Wolter, del Swiss Coordination Center for Research in Education de la Universitat de Berna (Suïssa), ha impartit a Tarragona el taller de contrast que complementa l'estudi del retorn de la inversió en aprenents de formació professional dual . Aquest treball és una de les iniciatives que l'entitat està duent a terme per contribuir decisivament a la millora de l'ocupació juvenil . El taller s’ha centrat en l’anàlisi del retorn de la inversió en formació professional dual en les seves pròpies estructures.
Aquest taller de contrast es presenta com la part pràctica de validació de l'estudi, que va ser presentat el passat 2 de febrer, a la seu de la Fundació Bertelsmann a Barcelona. L'objectiu final del treball és mostrar a les empreses espanyoles les dades i informació necessària per visualitzar el retorn econòmic de la inversió en formació professional dual i què pot significar en les seves organitzacions. Així mateix, l'estudi vol detectar quins són els factors clau necessaris a l’Estat espanyol per augmentar l'interès per aquest sistema de formació. En aquest sentit, el sector químic és un àmbit prioritari d'actuació per a la Fundació Bertelsmann per la seva implicació històrica en la implementació de la formació professional dual arreu de l’estat.
Segons ha explicat Guillem Salvans , Sènior Project Manager de la Fundació Bertelsmann, "amb aquest workshop donem per conclòs el contrast de dades que han de verifiquen del cost - benefici que aportaria la inversió en la contractació d'aprenents en el sector químic, a través de la modalitat de formació professional dual”.
Per a la Fundació Bertelsmann l'aposta per aquest sistema formatiu és una garantia de futur per a molts joves espanyols que veurien com la seva educació s'adequa a les necessitats del sector empresarial espanyol. El sistema de FP dual ofereix l'oportunitat de construir una relació sostenible entre les empreses i el sistema educatiu.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics