Dimecres, 16 d'Octubre de 2024

Només el 32% de creueristes fan excursions a Tarragona

El 40% dels passatgers que aquest 2015 van arribar en vaixell al port de Tarragona van contractar excursions a Barcelona

15 de Desembre de 2015, per El Punt Avui/ Carina Filella
  • Un dels creuers que enguany han fet parada al port de Tarragona

    ACN

Tres anys després de promocionar la ciutat com a destinació de creuers, el port de Tarragona tancarà aquest 2015 amb un bon balanç: hi han fet parada 11 vaixells, amb 11.600 creueristes, una xifra que, segons el president de l'Autoritat Portuària, Josep Andreu, augmentarà l'any que ve, ja que per al 2016 ja tenen confirmada la visita de 18 vaixells de creuer, amb una previsió total de 13.000 passatgers.

Cada creuerista del port tarragoní s'ha gastat una mitjana de 62 euros, amb un impacte econòmic per a la ciutat d'uns 719.200 euros, segons Andreu. Del total de visitants d'aquest any, un 19% van contractar excursions i la resta van anar per lliure, segons un estudi que ahir va fer públic el president. I la majoria de les excursions, les van fer a fora de la ciutat que els va acollir: un 40% van anar a Barcelona, contra el 32% que van decidir visitar la ciutat de Tarragona; un 16% van optar pel monestir de Poblet i el seu entorn, i un 4%, per Port Aventura. La resta van visitar el celler Torres de Sant Sadurní d'Anoia (4%), Altafulla (3%) i Reus-Cambrils (2%).

El president del port va reconèixer ahir les mancances que té el territori pel que fa a oferta per als creueristes: “El port està fent la feina perquè tenim el lideratge de portar els creuers, però en l'oferta turística i comercial s'hi han d'implicar altres agents; no es tracta només de portar vaixells de creuer, sinó que hem de ser capaços d'oferir-los un producte atractiu”, va dir. Les dades són més positives per al territori quan es tracta dels passatgers que no van contractar excursions: el 96,5% es van quedar a Tarragona i el 3,1% van decidir anar a Barcelona.

Pel que fa a la nacionalitat, majoritàriament són anglesos (42%) i francesos (18%). I el 60% del total tenien més de 55 anys. Segons l'estudi de satisfacció, puntuen amb bona nota l'amabilitat de les persones que els van atendre, l'atractiu de les restes romanes i la neteja de la platja. Per contra, van lamentar els horaris comercials, l'atenció rebuda en anglès i la poca varietat de l'oferta comercial. Amb tot, la gran majoria van dir que l'estada al port havia complert les seves expectatives.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges