Dimarts, 03 de Desembre de 2024

Petrodòlars a Tarragona

04 de Gener de 2015, per Marc Rovira/ El PuntAvui
  • L'Azzam té 180 metres d'eslora i dipòsits per a 1 milió de litres de combustible

    El PuntAvui

Al multimilionari rus Roman Abramóvitx se li atribueixen moltes fames i val a dir que poques són bones. És possible que totes les etiquetes que li pengen no siguin certes però n'hi ha una que és fàcilment constatable: no li agrada perdre. Abramóvitx, de 48 anys, en fa 11 que va comprar el que llavors era un equip de futbol anglès de segona fila, el Chelsea. Va pagar uns 70 milions d'euros per un club que tenia més deutes al banc que títols a les vitrines i el primer estiu com a propietari va destinar 172 milions d'euros a fitxar jugadors. Que Abramóvitx pagués barbaritats era una constant en cada mercat de fitxatges (en 5 anys va desembutxacar 580 milions) però els títols no arribaven. El multimilionari rus va gastar i gastar fins que, finalment, el 2012 va poder abraçar la copa que més desitjava: la Lliga de Campions.

Triomfador en la terra, Abramóvitx haurà de tornar a rascar-se la butxaca si vol recuperar el títol de campió del mar. L'oligarca rus ha vist com el seu vaixell Eclipse queda apartat del capdamunt de les llistes de megaiots.

El culpable és l'Azzam, un espectacular vaixell que des de fa quasi un mes està amarrat al port de Tarragona. L'Azzam (que en àrab significa “determinació”) és actualment el iot privat més gran del món i de proa a popa acumula tanta longitud, 180 metres d'eslora, com luxe i ostentació. Malgrat que a la marina Port Tarraco, en mans del fons d'inversió immobiliària Qatari Diar Real Estate Investment, la presència de grans iots no és un fenomen estrany (un dels inquilins ha estat el Topaz, iot personal de Mansour bin Zayed Al-Nahyan, viceprimer ministre dels Emirats Àrabs i propietari del Manchester City) l'esplendor de l'Azzam és un imant de mirades.

Màxim secret

“No podem respondre a aquesta pregunta”, acostuma a ser la resposta que dóna el personal de tripulació a la majoria dels requeriments que els encantats observadors plantegen des de la dàrsena. Perquè acostar-se ni que sigui a les escales d'accés a l'embarcació és missió més que difícil: una tanca de vidre que només s'obre si es té la targeta d'autorització compleix funcions de blindatge separador i, a més, hi ha vigilància de manera gairebé permanent.

L'impacte econòmic de l'estada de l'Azzam no s'ha revelat (també és un secret la durada exacta de l'estada) però es manifesta en el volum de mercaderies que cada dia hi entren. “No et pensis que no miren prim amb el pressupost, perquè i tant si s'hi miren”, confessa un dels proveïdors que, de la mateixa manera, es mostra satisfet de poder treballar amb el iot però avisa que comporta una certa murga: “Cada vegada que hi pujo haig de mostrar el passaport” i, a més, el nivell d'exigència és alt: “Tot ho volen per ahir.”

Per llegir l'article sencer podeu fer clic en aquest enllaç

 

 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics