Des de la Unió de Botiguers de Reus, el seu president Ernest Juncosa, alerta que “el tancament de l’any, en el seu global, no ha estat positiu en molts casos i tots aquests missatges de les altes esferes sobre que ja estem a la sortida de la crisi, no en els acabem de creure”. La crisi, argumenta, “no s’ha acabat i si treiem les dues grans empreses amb més facturació del país que més exporten veuríem la realitat econòmica de la majoria d’establiments”.
Sense ser “catastrofista”, Juncosa atribueix el canvi de model a “noves maners de consumir i nous hàbits, i el comerç de proximitat el que fa és adaptar-se a la situació que tenim”.
Crítica a l’avenç de les rebaixes
Des de fa una setmana, amb la suspensió de la llei catalana d’horaris comercials, pels cèntrics carrers de Monterols o la Galera de Reus, ja es poden observar cartells de “Rebaixes”. Per Juncosa, han estat principalment les grans cadenes comercials les que s’han adaptat a la normativa espanyola i han decidit avançar-se “però aquí a Catalunya tenim un comerç de proximitat i una normativa adaptada al nostre model”. Per aquest motiu, Juncosa s’ha mostrat crític amb els que no han esperat a dimecres per iniciar les rebaixes: “Les grans marques només miren els números i si poden avançar-se perquè el negoci no el faci un altre, ho faran”. Pels botiguers de Reus aquesta és una estratègia “deslleial” però que s’ajusta a la llei actual i que “cadascú haurà de mirar la seva consciència”.
Balanç de la campanya de Nadal
La UBR veu símptomes ‘positius’ en els resultats de la campanya de Nadal: “Tot i que no estem per fer volar coloms, hi ha hagut un repunt d’entre un 1 i un 2% als comerços de la ciutat de Reus”, apunta Juncosa. El president de la Unió de Botiguers ha descrit la situació als establiments com de “tarifa plana” i ha comentat quins són els principals motors d’aquest lleuger augment en les vendes: textil, calçat i complements. On el balanç s’ha “estancat una mica” és en la venda d’electrodomèstics, games blanques i electrònica.
Val a dir, també, que en el cas del tèxtil “ha condicionat molt que el fred no ha arribat fins ben entrat el desembre i això ha obligat els botiguers del sector a fer promocions i descomptes”, comenta Juncosa. Es tracta, resol, “que la caixa no pari”.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics