Divendres, 06 de Setembre de 2024

Ressenyes, puntuacions i guies virtuals: la transformació de la restauració

05 de Novembre de 2022, per Estel Romeu
  • El sector de la restauració ha viscut una transformació digital

    Cedida

El boca-orella sempre ha estat una de les formes més efectives per donar-se a conèixer i crear una bona fama. En plena era de la digitalització, però, el boca-orella s'ha traslladat a les pantalles tot consultant aplicacions, puntuacions i ressenyes a l'hora de decidir un lloc per dinar.

El sector de la restauració és un dels que ha viscut més intensament els efectes d'aquesta transformació digital. L'aparició massiva d'aplicacions per demanar servei a domicili i per fer reserves amb descomptes, a més d'una popularització de les plataformes de ressenyes i opinions, han estat els canvis principals durant els darrers anys. Ara, tenir visibilitat a UberEats o tenir bones puntuacions al cercador de Google són eines tant o més efectives que fer publicitat d'un negoci.

«Avui en dia tothom mira aquests portals»


"Amb eines com la geolocalització, la puntuació, l'oferta i les ressenyes, les aplicacions com TripAdvisor o El Tenedor ajuden molt a l'usuari a decidir un restaurant", exposa Jaume Batista, vicepresident de la Cambra de Comerç de Reus. La precisió de qüestions com la distància, el preu per persona o l'especialitat de cada establiment, que es pot comprovar a través d'aquestes plataformes, permet que el client s'orienti i deixi enrere el boca-orella tradicional.

"Notar-ho, ho notem perquè, vulguis o no, avui en dia tothom mira aquests portals", explica el Cristian, copropietari de La Marieta. Aquest restaurant és un dels que té una puntuació més alta de la ciutat, segons Google, amb un 4,8, sobre 5, i 298 ressenyes. "La qüestió de les ressenyes és important i sí que hem tingut clientela que ha vingut després de buscar 'millors restaurants a Reus'".

En la mateixa línia trobem L'Alkimista, el número 1 del rànquing de TripAdvisor a Reus i amb un 4,7 a Google. "Ha estat de forma natural", explica el seu propietari, "però penso que aquestes plataformes tenen bastant poder, perquè també poden afectar d'una manera negativa". Amb comentaris que analitzen tant el producte, com el servei, el local o qualsevol aspecte de l'establiment, les pàgines de ressenyes poden ser una arma de doble fil. Des de L'Alkimista, però, asseguren que "és més un reflex que ens ajuda, però ens agrada recollir el feedback en persona i procurar fer cas de les crítiques constructives".

La Ganxet Pintxo: un exemple de digitalització


A banda de permetre puntuar els restaurants i orientar els clients, la digitalització s'ha transformat en moltes més possibilitats. Una de les darreres innovacions en l'àmbit local és la creació de la guia digital de la Ganxet Pintxo per descobrir les tapes de la ruta de forma visual, comprovant a quina distància es troba i evitant el consum de paper.

Jaume Batista, també coordinador de la Ganxet Pintxo, exposa que la consolidació de la guia en format digital és "la prova que tant en l'empresa com en el sector de la restauració les noves formes de contacte entre clients i hostaleria funcionen". A través de l'aplicació Gastronosfera, a banda de localitzar els establiments i les tapes més properes, els usuaris també podran votar quina és la que més els ha agradat, traslladant la votació popular de les butlletes al telèfon mòbil.

La creació de nous recursos digitals, com la guia de la Ganxet Pintxo; la popularització dels portals de ressenyes i l'augment d'aplicacions de menjar a domicili demostren la transformació del funcionament dels restaurants i usuaris. Tot plegat demostra una tendència generalitzada cap a la digitalització i cap a la consolidació de noves eines que faciliten la feina tant a propietaris com a clients, tot i que sent conscients dels usos que se'n fan.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics