Dilluns, 17 de Juny de 2024

Sis empreses participen en la licitació de la segona fase de les obres de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo

De 150.000 m2, podria estar operativa l’any 2024

25 de Maig de 2023, per Redacció
  • En marxa la licitació de la segona fase de les obres de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo

    Cedida

Sis empreses participen en la licitació de les obres de la segona fase de la Terminal Intermodal PortTarragona Guadalajara-Marchamalo. Una licitació publicada el passat 16 de març relacionada en les obres d’un "punt estratègic clau per captar" nous tràfics del centre de la península i que "consolidarà al PortTarragona com a porta natural d’entrada i sortida del Mediterrani", segons ha apuntat aquest dijous l'Autoritat Portuària (APT). La terminal, de 150.000 m2, podria estar operativa l’any 2024 i, "és una clara aposta del Port Tarragona pel transport per ferrocarril, un objectiu en consonància amb les polítiques que es promouen des de la Unió Europea que afavoreixen un transport sostenible, competitiu i d’impuls al creixement econòmic", s'ha assenyalat des del port.

Les principals actuacions d’aquesta fase són les connexions en dos punts a la xarxa ferroviària d’Adif, l’execució de la superestructura de les vies, la instal·lació dels elements de seguretat i comunicació, la pavimentació de la plataforma, l’execució de les estructures i l’electrificació i catenària corresponent. Es tracta d’una actuació amb un pressupost inicial de 26.704.546,73 euros (IVA inclòs) i amb un termini d’execució d’un any.

Les sis empreses participen de la licitació de la segona i, darrera fase de les obres, amb la qual "s'enceta la part final d’una de les noves i més importants infraestructures dels darrers temps. Una infraestructura que es convertirà en el principal port sec amb caràcter hub del centre peninsular. Tindrà una capacitat per canalitzar els principals fluxos de l'estat i internacionals de mercaderies, ja que està situada en l'àrea d'influència de Madrid i situada en el corredor d'Henares, l'àrea més dinàmica de l'entorn de la capital de l’estat, amb més de 6 milions d'habitants en un radi de 60 quilòmetres", s'ha apuntat des de l'APT.

Les principals actuacions en aquesta fase són, per una banda, la instal·lació de 19 desviaments que permetran tots els moviments i maniobres, la construcció de tres vies de càrrega i descàrrega per a trens de fins a 750 metres de longitud i de tres vies d’expedició i recepció també per a trens de fins a 750 metres de longitud. A banda, es preveu la pavimentació de 100.000 m2 per la zona d’operativa i emmagatzematge de mercaderies i la construcció d’un edifici de serveis de 100 m2. En total es construiran 7.750 metres de via d’ample ibèric.

La PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo podrà operar trens de 750 metres

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges