Reus Promoció té nova imatge de la polsera turística 'Visit Reus'. Aquesta comptarà des d'ara amb "més avantatges per als seus compradors, i un disseny més modern i sostenible", segons s'ha fet constar aquest dimarts al migdia en roda de premsa al pavelló dels distingits de l'institut Pere Mata. La polsera 'Visit Reus' promou la visita a diferents espais patrimonials i museístics de la ciutat amb la voluntat d'afavorir que els visitants allarguin la seva estada a la ciutat, així com que vulguin tornar-hi. Un dels canvis més destacables que s'han proposat és el canvi de format, ja que passa de ser de silicona a una de "més sostenible, de tèxtil i ajustable, amb l’objectiu de fer-la més perdurable i portable" de cara a la conservació per a un futur retorn.
Joc de pistes al Gaudí Centre
La regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, ha explicat que "voldria posar en valor que aquest és un producte turístic que ens ajuda a desenvolupar l'estratègia de posicionament de la ciutat pel que fa al turisme cultural, amb uns molt bon resultats que també reflecteixen la desestacionalització de les visites" a la capital del Baix Camp.
Aquesta ha comentat els "nous avantatges" de la polsera, especialment pensats per al turisme familiar d'una banda i lligats al vermut, de l'altra. Aixó sí, el seu preu passa a ser de 15 euros, 3 més que l’anterior. Una altra novetat és el joc de pistes del Gaudí Centre. Les famílies que comprin la polsera gaudiran de la possibilitat de fer la visita d’una manera "diferent, amena i divertida", tal i com s'ha descrit. Especialment pensat per a famílies amb canalla d’entre 9 a 15 anys, el joc en qüestió s'ha concebut descobrir la figura de l’arquitecte d’una manera "més participativa". Per a les famílies amb nens menors de 8 anys, s’ha creat un lot de regal de manualitats. Aquest es lliurarà als visitants amb menuts que comprin la polsera 'Visit Reus!'.
'Visit Reus Vermut!'
Per tal de potenciar la visita a l’Estació enològica, s’oferirà la possibilitat de visitar l’edifici i gaudir de l’explicació de la història del vermut local tot degustant-los "a un preu especial". Les previsions per aquest 2020, segons s'ha informat des del consistori, és que aquestes novetats ajudin a "incrementar el nombre de polseres venudes i, també la satisfacció dels clients envers la tipologia de visita".
Des de l’inici de la campanya 'Visit Reus!', l'agost de 2017, i fins al 31 de desembre de 2019, s’han venut un total de 6.905 polseres, la majoria de les quals per a adults (4.357, el 63,1%) i per a l'anomenat públic sènior (1.263, el 18,29%). El públic júnior, entre 9 i 15 anys, ha adquirit un total de 584 polseres (el 8,46%). Per al públic infantil (de 0 a 8 anys) se n'han venut 358 (el 5,18%). Altres han pogut aconseguir un descompte del 50% en la seva adquisició o l'han tinguda de franc.
El turista internacional és el principal comprador de la polsera (43%), seguit del nacional (38%) i l'estatal (19%). Pel que fa al primer segment, i segons s'ha detallat des de Reus Promoció, el visitant francès representa un 42% i el rus un 16%. El turisme estatal més significatiu és el turista valencià (23%), seguit del madrileny (16%), el basc (14%) i l'aragonès (13%). Dels visitants catalans que han comprat 'Visit Reus' són, "bàsicament, de Barcelona i la seva demarcació", amb un 76% sobre del total. De la mateixa manera, s'ha volgut posar en valor l'usuari de proximitat, ja que un 14% de visitants del país són de la demarcació tarragonina.
Finalment, s'ha assenyalat que en tots els espais que es poden visitar amb la compra de la polserua "s’ha experimentat un augment de visitants, on destaca el turista francès i rus".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics