El Departament de Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha adjudicat el projecte constructiu del primer tram del tren-tramvia del Camp de Tarragona, que unirà Cambrils i Vila-seca.
La guanyadora del concurs ha estat Ayesa Ingeniería y Arquitectura, amb un pressupost d'1,6 milions. El document s'haurà de redactar en 15 mesos i definirà les actuacions necessàries per a la implantació del servei en un tram de 14,60 quilòmetres de longitud a partir dels estudis informatius i d'impacte ambiental aprovats pel departament.
Especialment haurà de determinar el traçat entre Salou i Vila-seca. La inversió prevista per al servei, que inclou el centre de control i cotxeres i els combois, és d'uns 150 milions. "El nou tramvia de Tarragona és un clar exemple d'una de les línies troncals d'aquest departament, que serà el foment del transport públic ferroviari", ha destacat el conseller de Territori, Juli Fernández.
Durant la redacció del projecte constructiu, s'analitzarà també el sistema de captació d'energia, ja que en les zones urbanes Territori i ajuntaments han pactat que no hi hagi catenàries aèries. En paral·lel, s'està redactant l'estudi informatiu del segon tram, que inclou la connexió entre Reus i Tarragona, passant per Vila-seca, i els ramals de penetracions urbanes. Tot el sistema tindrà un traçat independent de la xarxa ferroviària d'Adif en servei, cosa que permetrà adoptar l'ample estàndard europeu i oferirà més possibilitats a FGC a l’hora d'adquirir el material mòbil i gestionar el servei.
La guanyadora del concurs ha estat Ayesa Ingeniería y Arquitectura, amb un pressupost d'1,6 milions. El document s'haurà de redactar en 15 mesos i definirà les actuacions necessàries per a la implantació del servei en un tram de 14,60 quilòmetres de longitud a partir dels estudis informatius i d'impacte ambiental aprovats pel departament.
Especialment haurà de determinar el traçat entre Salou i Vila-seca. La inversió prevista per al servei, que inclou el centre de control i cotxeres i els combois, és d'uns 150 milions. "El nou tramvia de Tarragona és un clar exemple d'una de les línies troncals d'aquest departament, que serà el foment del transport públic ferroviari", ha destacat el conseller de Territori, Juli Fernández.
Durant la redacció del projecte constructiu, s'analitzarà també el sistema de captació d'energia, ja que en les zones urbanes Territori i ajuntaments han pactat que no hi hagi catenàries aèries. En paral·lel, s'està redactant l'estudi informatiu del segon tram, que inclou la connexió entre Reus i Tarragona, passant per Vila-seca, i els ramals de penetracions urbanes. Tot el sistema tindrà un traçat independent de la xarxa ferroviària d'Adif en servei, cosa que permetrà adoptar l'ample estàndard europeu i oferirà més possibilitats a FGC a l’hora d'adquirir el material mòbil i gestionar el servei.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics