Dimarts, 16 d'Abril de 2024

Cambrils presenta el calendari gastronòmic d'enguany

Sota el lema ‘Cambrils, 365 dies per gaudir de la bona cuina’, la vila organitzarà 11 diferents campanyes centrades en els productes de temporada, autòctons i de quilòmetre zero

29 de Gener de 2016, per Redacció
  • Aquest dijous s'ha presentat el calendari gastronòmic del 2016 de Cambrils

    Cedida

L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, la regidora de Turisme, Mercè Dalmau, la de promoció de ciutat, Ana López, acompanyades de Xavier Domenech, secretari de la Confraria de Pescadors de Cambrils i Ángel Pérez i Josep M. Pellicer de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils han presentat aquest dijous el calendari gastronòmic de la vila del 2016.

Consolidació d'un actiu cambrilenc

Sota el lema Cambrils, 365 dies per gaudir de la bona cuina, el calendari recull les 11 activitats promocionals que prenen la gastronomia com a element de referència. Aquest serà el tercer any que la iniciativa s’editarà en format calendari, i fins ara, s'assenyala des del consistori cambrilenc, ha tingut molt bona acollida entre el públic.

Enguany, un dels canvis principals fa referència a les Jornades del Romesco, que passaran a celebrar-se durant els mesos de novembre i desembre. L’alcaldessa, Camí Mendoza, ha destacat que "la presentació del calendari gastronòmic és una de les estratègies promocionals ja consolidades a Cambrils" i ha afegit que, a través d’aquestes accions "som fidels als productes de gran qualitat que recullen els nostres pagesos i pescadors i que els nostres cuiners tracten amb tant talent".

Per la seva banda, la regidora de turisme, Mercè Dalmau, ha apuntat que "iniciatives com la del calendari gastronòmic ens ajuden a posar en valor un actiu de la nostra ciutat, com és la gastronomia". En una línia similar s’ha manifestat la regidora de promoció de ciutat, Ana López, per a qui una de les claus de l’èxit del calendari és el fet que "incentiva la col·laboració público-privada" i alhora "ens ajuda a tirar endavant un dels nostres objectius prioritaris: generar riquesa i ocupació".

35 restaurants participants de mitjana en cadascuna de les activitats

Des del sector privat també s’han mostrat satisfets per la promoció que suposa la implementació d’aquest calendari gastronòmic. El  secretari de la Confraria de Pescadors, Xavier Domènech, ha assegurat que "el calendari ens ha ajudat a donar a conèixer alguns productes, com per exemple la galera, que després de 12 anys de jornades han deixat de ser el gran desconegut per passar a ser un producte molt ben valorat".

Al voltant de 35 restaurants de mitjana participaran en cadascuna de les jornades. Algunes, les més consolidades, poden arribar a superar la xifra dels 50 restaurants participants. Per als restauradors, "darrere de cadascuna d’aquestes jornades hi ha molt d'esforç per tal d’encarar la nostra carta al producte estrella que estem promocionant", ha dit Josep M. Pellicer, des de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils. Ángel Pérez, també de l’Associació, ha assegurat que, "el fet de comptar amb productes de quilòmetre zero i de gran qualitat, és una de les claus de l’èxit d’aquestes jornades i ens ajuden a fidelitzar un públic que, any rere any, s’apunta i pren les jornades com una excusa per visitar els nostres establiments".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics