El Cirque du Soleil tornarà l’any vinent a PortAventura, segons ha confirmat aquest dimecres la directora de serveis centrals del parc, Choni Fernández, en el marc de la XV Jornada Gresol. Fonts de PortAventura han assenyalat que el nom de l’espectacle escollit es podria anunciar la setmana que ve, malgrat que algunes imatges promocionals ja indiquen que el número triat seria ‘Varekai’ i que s’exhibiria entre el 6 de juliol i el 13 d’agost del 2017. Aquest estiu, la companyia canadenca no ha ofert cap espectacle al parc temàtic de Vila-seca i Salou, malgrat l’acord de cinc anys que va entrar en vigor el 2014.
En el tercer any de conveni, la companyia volia fer el mateix número que l'any 2015, que va registrar 115.000 espectadors, però el parc s’hi va negar perquè dubtava que pogués tenir tant ressò i assolir el mateix nivell d’èxit. Davant d’aquesta situació, ambdues parts van acordar suspendre el muntatge i posposar el retorn dels acròbates al 2017, que podrien presentar un espectacle que actualment ja gira per Europa.
En el marc d’una taula rodona sobre ‘Com enfortir el turisme?’ a les Jornades Gresol, que s’han celebrat a Vila-seca davant uns 200 empresaris, s’ha confirmat el retorn al territori del Cirque du Soleil l’estiu que ve. La directora de serveis centrals de PortAventura, Choni Fernández, ha explicat que l’acord amb la companyia canadenca forma part de l’estratègia de teixir aliances amb marques reconegudes a nivell internacional per tal d’obrir nous mercats.
PortAventura té l’exclusivitat de la marca Ferrari fins l’any 2030
Aquesta mateixa pràctica s’ha portat a terme amb el contracte de llicència signat entre PortAventura i Ferrari, que permetrà inaugurar el 7 d’abril un nou parc dedicat a la firma del Cavallino Rampante. Fernández ha afirmat que la totalitat dels 100 MEUR que costarà el parc els invertirà PortAventura que, a més, s’ha assegurat l’exclusivitat de la marca fins el 2030. “Si algú vol tenir l’experiència Ferrari ha d’anar a Abu Dhabi o pot venir a PortAventura”, ha afirmat la responsable de l’empresa.
Amb l’obertura de Ferrari Land, PortAventura espera passar de quatre a cinc milions de visitants anuals i incrementar l’estada mitjana dels seus clients al resort. En aquest sentit, es pretén que més visitants s’allotgin en algun dels cinc hotels de què disposa el parc. L’objectiu és passar del 25% actual al 33% i que un de cada tres clients pernocti a PortAventura.
Fernández ha conclòs que aspiren a ser una destinació turística mundial de primer ordre i que, “quan algú es plantegi les seves vacances, pugui pensar si vol anar a Las Vegas, Orlando, Macau o PortAventura”. Sobre el CRT, la directora de serveis centrals ha explicat que el rebuig que va generar als seus inicis PortAventura “recorda al que podria ser l’inici de BCN World”.
Bono crida a apostar per la innovació
Per la seva banda, el director general de Turisme de la Generalitat, Octavi Bono, ha posat l’èmfasi en la necessitat d’innovar i ha alertat que, a l’estat espanyol, només una de cada cinc companyies del sector turístic disposen d’àrees específiques d’innovació. Bono ha subratllat que cal desenvolupar estratègies per comprendre les noves tendències i fer una aposta pel coneixement per mantenir el turisme com un dels sectors clau de l’economia.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics