El ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) pagarà les reparacions de les esquerdes de les cases de Lilla (Conca de Barberà) causades per les obres de l'autovia A-27. Tal com ha avançat TAC12 i ha pogut confirmar l'ACN, els veïns de la pedania de Montblanc i el govern espanyol han signat un acord pel qual l'administració es compromet a assumir el cost de les obres dels immobles afectats.
L'import de cada cas el determinarà un pèrit independent del Col·legi d'Arquitectes de Tarragona, que anirà casa per casa per quantificar els danys causats per les voladures durant la construcció de la carretera. Els problemes van començar el 2019 i hi ha 82 habitatges afectats del centenar que hi ha al poble.
L'alcaldessa pedània de Lilla, Glòria Rovira, ha expressat la seva satisfacció per haver aconseguit arribar a un acord que han batallat durant anys. "Estem contents perquè és un compromís formal i el document que s'ha signat està molt elaborat", ha indicat. L'acord es va rubricar a finals de la setmana passada després de les negociacions entre l'advocat dels afectats, l'Ajuntament de Montblanc, l'empresa constructora de l'autovia (Acciona) i el Mitma.
Rovira ha apuntat que el peritatge començarà aviat, ja que al Col·legi d'Advocats de Tarragona ja tenen les dades i els contactes dels veïns afectats. "El que diguin serà el que es pagarà. Serà un peritatge neutral", ha destacat l'alcaldessa pedània. El que encara no saben és quant tardarà el ministeri a fer efectiu el pagament. De tota manera, Rovira ha afirmat que no creu que s'allargui gaire. A banda, si hi ha algun propietari que no està d'acord amb la quantitat fixada pel pèrit, podrà recórrer a títol personal a la via judicial per cercar un millor acord.
Les esquerdes a les cases de Lilla van començar amb les primeres voladures que es van fer l'any 2019 a prop del poble per la construcció de l'autovia A-27. Les detonacions es van allargar fins el setembre de l'any passat i durant tot aquest temps l'estat dels immobles ha anat empitjorant. Rovira ha recordat que fins i tot hi ha una casa apuntalada i que en alguns casos els desperfectes han provocat despreniments de parts dels habitatges, fet que ha posat en perill la seguretat dels veïns.
"Sempre ens han dit que ho arreglarien, però vam fer un peritatge i Acciona ens va dir que només ens pagarien un 10%, i no hi estàvem d'acord. Aquí va començar la guerra", ha recordat. Aquesta disputa no s'ha acabat fins l'acord assolit els darrers dies i durant aquest temps la situació ha generat molta angoixa als afectats, que fins i tot s'han manifestat per reclamar solucions. Amb tot, Rovira ha lamentat que les obres "estan sent molt llargues i pesades" i "han destrossat tot el terme de Lilla". Els treballs es preveu que s'acabin l'any vinent, quan ha d'entrar en funcionament el tram entre Valls i Montblanc de l'A-27.
L'import de cada cas el determinarà un pèrit independent del Col·legi d'Arquitectes de Tarragona, que anirà casa per casa per quantificar els danys causats per les voladures durant la construcció de la carretera. Els problemes van començar el 2019 i hi ha 82 habitatges afectats del centenar que hi ha al poble.
L'alcaldessa pedània de Lilla, Glòria Rovira, ha expressat la seva satisfacció per haver aconseguit arribar a un acord que han batallat durant anys. "Estem contents perquè és un compromís formal i el document que s'ha signat està molt elaborat", ha indicat. L'acord es va rubricar a finals de la setmana passada després de les negociacions entre l'advocat dels afectats, l'Ajuntament de Montblanc, l'empresa constructora de l'autovia (Acciona) i el Mitma.
Rovira ha apuntat que el peritatge començarà aviat, ja que al Col·legi d'Advocats de Tarragona ja tenen les dades i els contactes dels veïns afectats. "El que diguin serà el que es pagarà. Serà un peritatge neutral", ha destacat l'alcaldessa pedània. El que encara no saben és quant tardarà el ministeri a fer efectiu el pagament. De tota manera, Rovira ha afirmat que no creu que s'allargui gaire. A banda, si hi ha algun propietari que no està d'acord amb la quantitat fixada pel pèrit, podrà recórrer a títol personal a la via judicial per cercar un millor acord.
Una llarga problemàtica
Les esquerdes a les cases de Lilla van començar amb les primeres voladures que es van fer l'any 2019 a prop del poble per la construcció de l'autovia A-27. Les detonacions es van allargar fins el setembre de l'any passat i durant tot aquest temps l'estat dels immobles ha anat empitjorant. Rovira ha recordat que fins i tot hi ha una casa apuntalada i que en alguns casos els desperfectes han provocat despreniments de parts dels habitatges, fet que ha posat en perill la seguretat dels veïns.
"Sempre ens han dit que ho arreglarien, però vam fer un peritatge i Acciona ens va dir que només ens pagarien un 10%, i no hi estàvem d'acord. Aquí va començar la guerra", ha recordat. Aquesta disputa no s'ha acabat fins l'acord assolit els darrers dies i durant aquest temps la situació ha generat molta angoixa als afectats, que fins i tot s'han manifestat per reclamar solucions. Amb tot, Rovira ha lamentat que les obres "estan sent molt llargues i pesades" i "han destrossat tot el terme de Lilla". Els treballs es preveu que s'acabin l'any vinent, quan ha d'entrar en funcionament el tram entre Valls i Montblanc de l'A-27.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics