Dijous, 25 d'Abril de 2024

El Govern se suma al front institucional per millorar la línia ferroviària R15

El territori reclama les inversions, de més de 23MEUR, que preveu el pla d'actuacions prioritàries 2014-2016 de Foment

11 de Març de 2016, per ACN
  • Reunió sobre l'R15 del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i els presidents dels consells comarcals de la Terra Alta, Carles Luz, la Ribera d'Ebre, Gemma Carim, i el Priorat, Joan Carles Garcia

    ACN

Els presidents dels consells comarcals de la Ribera d'Ebre, la Terra Alta, i el Priorat, es van reunir aquest dijous amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. L'objectiu del front institucional, un cop també han fet seves les demandes de la Plataforma Trens Dignes, és "establir una estratègia" comuna que ajudi a millorar la situació en la qual es troba actualment la línia de tren R15 i reclamar inversions al govern espanyol. En concret, es reivindica les actuacions, pressupostades en més de 23 milions d'euros, que preveu el pla d'actuacions prioritàries 2014-2016 del Ministeri de Foment. També es reclama una millora de la puntualitat dels combois que ha reduït la serva fiabilitat en el darrer any i mig per sota del 50%.

Amb aquest front comú es demanarà al Ministeri de Foment que realitzi les inversions previstes al pla d'actuacions prioritàries 2014-2016 al corredor Móra-Reus-Tarragona. El pla preveu cinc actuacions d'adequació i millora de la via i de les instal·lacions elèctriques que, a la vegada, permetria revertir el 49% de fiabilitat que té actualment la línia R15. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha qualificat "d'inacceptable" que, mentre els serveis de Regionals tenen una puntualitat mitjana del 58%, en el cas de les Terres de l'Ebre estigui per sota del 50%. Rull ha apuntat que, sense fiabilitat en aquesta línia, no es pot millorar "ni l'oferta ni el servei"

El detall de les actuacions previstes en el pla són la substitució dels desviaments al tram Reus-Móra la Nova (3,27 milions d'euros d'inversió); l'eliminació de les limitacions temporals de velocitat a la línia R15 i la renovació parcial de la via Móra-Reus- Tarragona (9 milions d'euros); la millora de les subestacions de Faió, Reus, Móra la Nova i Flix (5,75 milions d'euros); la millora de la catenària del tram Tarragona-Reus-Móra la Nova (3,11 milions d'euros); i la instal·lació de fibra òptica al trajecte Móra la Nova-Reus (2,05 milions d'euros).

Situació de l'R15

La línia R15 dels serveis regionals de Rodalies de Catalunya connecta Barcelona amb Riba-roja d'Ebre, passant per Tarragona i Reus. S'ofereix serveis del tipus Regional, Regional Exprés i Catalunya Exprés amb freqüències fins a les Terres de l'Ebre de sis expedicions diàries per sentit, de les quals tres arriben fins a Riba-roja. La demanda de passatgers ha incrementat de 6.989 passatgers l'any 2011 a 7.363 el 2014 mentre que la puntualitat s'ha vist greument afectada, en els dos últims anys, per la inclusió de les limitacions temporals de velocitat en el recorregut.

En el marc de les seves competències, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha introduït un seguit de millores en aquest corredor. El 2015 va invertir més de 32.000 euros, i hi ha previst destinar-ne més de 39.000 aquest 2016 per al manteniment del servei fins a Faió-la Pobla de Massaluca, exclòs pel Ministeri de Foment entre els serveis considerats d'obligació de servei públic. El Govern també ha rebaixat, aquest 2016, les tarifes en els trajectes des de Barcelona a les Terres de l'Ebre, equiparant-les amb les tarifes dels serveis de Renfe que comuniquen Barcelona amb poblacions de fora del territori català, on eren més barats els trajectes.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics