Divendres, 19 de Juliol de 2024

En marxa les obres per transformar la plaça Imperial Tàrraco

15 d'Octubre de 2021, per Josep Maria Llauradó Serra
  • La plaça Imperial Tàrraco, en obres.

    Josep M. Llauradó

El tancament del quiosc de la plaça Imperial Tàrraco la setmana passada va ser l'avantsala de l'inici de les obres per transformar aquest indret cèntric de la ciutat de Tarragona. La part que toca a l'edifici de l'antiga Facultat de Lletres experimentarà una transformació coincidint amb el pas del carril bici. Els treballs actuals tenen el termini fixat en el 5 de novembre, però amb una data vital: si abans de l'1 de desembre no estan acabades, es perdria la subvenció del 60% del cost total que finança la Generalitat.

En la planificació de l'Ajuntament de Tarragona, la prioritat serà per al vianant i el ciclista. D'aquesta manera, la vorera guanyarà espai a l'asfalt traient-li al lloc popularment utilitzat com a càrrega i descàrrega de vehicles particulars. De fet, aquesta ha estat l'afectació que més han detectat els vianants aquests dies, ja que els cotxes no tenen espai, més enllà de les tanques, per fer la tradicional recollida de passatgers. Aquesta zona experimentarà una reordenació que obligarà a moure diversos elements d'enjardinament i la parada d'autobús.

El nou traçat del carril bici deixa fins a més de sis metres de distància respecte a les façanes dels diferents edificis. Xavier Puig, conseller d'Urbanisme de l'Ajuntament, explica que la modificació del projecte inicial -que ha repercutit en el quiosc- permet dotar de més "seguretat" als vianants, especialment a la zona més pròxima al CAP Rambla Nova. Una de les transformacions més evidents serà l'eliminació d'un carril per a cotxes que connecta les dues direccions de la Rambla Nova en la confluència amb la plaça. Aquesta part de la plaça, per ara, però, no està en obres: només hi ha senyalitzacions amb pintura al terra, indicant quin serà el recorregut vermell del carril per a vehicles de mobilitat personal.

El carril bici educatiu entre el barri de Sant Pere i Sant Pau i el carrer Pere Martell connecta 18 centres universitaris, de secundària i de primària. L'increment de l'ús de patinets elèctrics i de bicicletes així com una reivindicació històrica de diversos col·lectius van impulsar el consistori a fer efectiu el primer carril bici no d'ús recreatiu a la ciutat. L'objectiu de l'Ajuntament és connectar en un futur aquesta nova via amb el carril ja existent de la carretera N-340 en paral·lel als barris de Ponent, així com allargar el carril de Pere Martell.
 

El carril bici, en ple procés d'avenç per la plaça Imperial Tàrraco. Foto: Josep M. Llauradó

El quiosc de la plaça Imperial Tàrraco, en ple procés de desmuntatge. Foto: Josep M. Llauradó

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges