Els ‘influencers’ cada vegada tenen més força a l’hora de planificar una estratègia de màrqueting en línia. Però, què és exactament un ‘influencer’? Núria Garcia (@nuriagap) una 'instagramer' del Camp de Tarragona, explica que, tot i que no li agrada utilitzar aquesta paraula, “una ‘influencer’ és algú que té un cert domini en un àmbit i influencia altres persones”. Una definició que reitera Nazaret Sánchez, (@nazaret), per a qui “és una persona que té certa credibilitat a l’hora de mostrar o oferir un producte en concret als seus seguidors”.
'Com els models d'abans'
I és que les opinions compten, i molt. A l’hora de vendre un producte, tenir una certa imatge és essencial per tal d’arribar als clients potencials. Cada vegada confiem més en l’opinió d’un amic, d’un conegut o d’una persona que n'entén sobre una determinada matèria i què, per tant, gaudeix de credibilitat. Per això, involucrar persones influents en el món en línia és, avui en dia, una tècnica de màrqueting clau per ampliar les fronteres d’una campanya publicitària.
Un canvi en el camp de la publicitat que, segons asseguren molts ‘influencers’ com la reusenca Mireia Luque, “és una evolució que no sembla tenir retorn”. Luque (@thesinglelist a Instagram), explica que “els ‘influencers’ són els nous models que abans sortien a les revistes”. “Instagram s’ha convertit en una forma de màrqueting que surt molt econòmic a les empreses, cada vegada més negocis opten per promocionar un producte a través d’’instagramers’ o blocaires.
En fer aquesta promoció, s’arriba directament a un públic molt ampli i és un mètode molt més econòmic que publicar-ho en altres mitjans”, puntualitza al seu torn Garcia. Els ‘influencers’ proporcionen aire fresc, personal i renovat a una campanya, un punt del que sovint manquen els mitjans de publicitat tradicionals. La naturalitat que desprenen és la seva essència, seeguren. “Per a mi Instagram és la millor manera de mostrar la meva forma de veure el món a altres persones a través d'ella”, exposa Sánchez, que captiva als seus gairebé 150 mil seguidors amb impactants fotografies en blanc i negre. “No busco res més que seguir gaudint de totes aquestes coses boniques que m’ha aportat fins ara aquesta xarxa social”, conlou.
A més, al Camp de Tarragona creixen a poc a poc els ‘influencers’ i el seu model de promoció que, tot servint de reclam per molts negocis que volen fer-se sentir i donar-se a conèixer. "La visibilitat que pot aportar un ‘influencer’ és una de les millors formes per donar a conèixer un negoci i arribar a la gent de manera natural”, reitera Sánchez. Tot i així, el Camp encara es troba endarrerit en aquest aspecte respecte a altres territoris. “Trobo que les marques, empreses i ciutats del territori s'haurien de posar les piles perquè molts municipis importants recorren al mètode 'influencers' i els funciona molt bé”, explica Garcia. Una opinió que comparteix la reusenca Luque, per a qui “és una eina més per donar a conèixer racons, llocs. Cada marca, indret ha de trobar la seva estratègia per donar-se a conèixer, però la màgia d'Instagram és indubtable”.
Una màgia que, poc a poc, el Camp de Tarragona aprèn a valorar per adaptar-se als nous temps i aprofitar la finestra de promoció que ofereixen les xarxes socials.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics