El pla de mandat 2020/2023 de la Diputació de Tarragona aposta per la deslocalització i la digitalització. La institució valora molt positivament iniciatives sorgides arran la pandèmia, com el teletreball, la tramitació electrònica o les compres centralitzades de material sanitari, fins al punt que s’han convertit en un dels pilars del seu pla estratègic.
"Innovador i amb segell propi", ha destacat la presidenta Noemí Llauradó. El full de ruta de la Diputació pels pròxims quatre anys, que s'alinea amb l’Agenda 2030, s’ha elaborat de forma participativa amb tots els ajuntaments de Camp i Ebre.
Planteja quatre reptes estratègics i el següent pas serà definir-ne les accions concretes. Aquest dijous el pla es debatrà en el ple de la institució.
El pla, estructurat en reptes i línies estratègiques, fixa les directrius pels pròxims anys. El primer repte defensa el bé comú de tots els municipis de la demarcació. S’hi engloben polítiques de creació d’infraestructures viàries, d’energia i de comunicacions. Molts alcaldes reclamen disposar de fibra òptica, una de les necessitats que ha aflorat especialment durant la pandèmia. “Evitar el despoblament de municipis petits i de l’interior és una de les prioritats de la institució”, diu Llauradó.
El confinament de la covid-19 ha precipitat tot un seguit de mesures de les quals la Diputació no se’n vol desprendre, sinó al contrari, potenciar-les. De fet, el segon repte del pla de mandat pivota al voltant de la transformació digital.
La institució vol impulsar un pla estratègic d’administració electrònica -és a dir, que la traçabilitat dels expedients sigui digital, tant de tràmits de la institució com dels ens locals- i un pla estratègic de govern obert -un portal que funcioni com un observatori de dades. En la mateixa línia, el tercer repte vol convertir la institució en una organització deslocalitzada i digital que esdevingui un “referent” al territori. Es definiran nous espais de treball que facilitin el treball transversal, deslocalitzat i digital.
Finalment, el quart repte aposta per nous serveis, com ara una central de compres, una experiència que també s’ha provat, amb èxit, durant la pandèmia. “La pandèmia ens ha servit com un banc de proves d’aquest pla que ja ha començat a caminar”, ha conclòs Llauradó.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics