L'Empresa Municipal de Transports (EMT) de Tarragona incorporarà a partir de l'any que ve autobusos d'hidrogen a la flota de transport urbà. Ho ha assegurat el president de l'EMT i conseller de Serveis Centrals, Jordi Fortuny, durant una prova de funcionament d'un vehicle d'aquestes característiques.
Fortuny ha assenyalat que aviat faran pública la licitació per adquirir "entre un i quinze" autobusos, així com el subministrament de l'hidrogen per fer-los funcionar. En els primers anys està previst que s'alimentin a partir d'hidrogeneres mòbils i que el gas el proporcioni una empresa especialitzada. La intenció d'aquí "quatre o cinc anys" és que es puguin abastir a partir d'hidrogen renovable produït a la incineradora de residus municipal.
El president de l'EMT ha explicat que les proves que han fet fins ara per avaluar el comportament de l'autobus propulsat per la pila d'hidrogen han donat "resultats molt satisfactoris". Amb tot, ha dit que per una empresa com l'EMT "seria difícil poder entrar en un mercat i en una tecnologia nous". Per aquesta raó, ha apostat per obrir un concurs públic per adquirir els aparells i el gas. El primer objectiu és que el 2022 ja hi hagi algun autobús circulant per la ciutat i que "en deu o dotze anys la flota quedi completament renovada", ha avançat.
Des de Carburos Metálicos, empresa de gasos industrials que proporciona hidrogen, han destacat que per flotes d'autobusos petites no surt a compte construir una hidrogenera. L'alternativa són hidrogeneres mòbils, que carreguen el gas amb una pressió d'uns 300 bars a la fàbrica, i després es poden traslladar fins al punt on s'ha d'injectar als autobusos. "Quan hi hagi molts autobusos posarem instal·lacions més permanents", ha dit el seu director general, Miquel Lope. El trasllat des de la fàbrica fins al punt de distribució és "un transport normal de matèries perilloses", ha destacat. Cada hidrogenera mòbil pot emmagatzemar fins a 1.200 quilos d'hidrogen, fet que permet alimentar uns 50 autocars. Lope ha destacat que el gas que fabriquen a Tarragona ja és d'origen renovable.
Les proves que s'estan fent aquests dies a la ciutat són amb autobusos de l'empresa Solaris. El director general de la divisió Ibèrica, Kepa Mendikute, ha indicat que cada aparell carrega uns 37 quilos d'hidrogen a una pressió d'uns 300 bars. Això els dona una autonomia d'entre 350 i 400 quilòmetres, per sobre de les prestacions d'un autobús elèctric, que se situaria en uns 250 quilòmetres d'autonomia. "Els carregaments d'hidrogen duren entre cinc i deu minuts, mentre que els elèctrics són de quatre o cinc hores", ha valorat Mendikute.
Amb tot, ha afirmat que ja tenen "una tecnologia madura" i que els preus dels autobusos han baixat els darrers anys i que ho seguiran fent. De moment, però, continuen sent "entre dos i tres vegades més cars" que un autobús dièsel. El gran avantatge, és que el d'hidrogen tan sols emet vapor.
Fortuny ha assenyalat que aviat faran pública la licitació per adquirir "entre un i quinze" autobusos, així com el subministrament de l'hidrogen per fer-los funcionar. En els primers anys està previst que s'alimentin a partir d'hidrogeneres mòbils i que el gas el proporcioni una empresa especialitzada. La intenció d'aquí "quatre o cinc anys" és que es puguin abastir a partir d'hidrogen renovable produït a la incineradora de residus municipal.
El president de l'EMT ha explicat que les proves que han fet fins ara per avaluar el comportament de l'autobus propulsat per la pila d'hidrogen han donat "resultats molt satisfactoris". Amb tot, ha dit que per una empresa com l'EMT "seria difícil poder entrar en un mercat i en una tecnologia nous". Per aquesta raó, ha apostat per obrir un concurs públic per adquirir els aparells i el gas. El primer objectiu és que el 2022 ja hi hagi algun autobús circulant per la ciutat i que "en deu o dotze anys la flota quedi completament renovada", ha avançat.
Des de Carburos Metálicos, empresa de gasos industrials que proporciona hidrogen, han destacat que per flotes d'autobusos petites no surt a compte construir una hidrogenera. L'alternativa són hidrogeneres mòbils, que carreguen el gas amb una pressió d'uns 300 bars a la fàbrica, i després es poden traslladar fins al punt on s'ha d'injectar als autobusos. "Quan hi hagi molts autobusos posarem instal·lacions més permanents", ha dit el seu director general, Miquel Lope. El trasllat des de la fàbrica fins al punt de distribució és "un transport normal de matèries perilloses", ha destacat. Cada hidrogenera mòbil pot emmagatzemar fins a 1.200 quilos d'hidrogen, fet que permet alimentar uns 50 autocars. Lope ha destacat que el gas que fabriquen a Tarragona ja és d'origen renovable.
Les proves que s'estan fent aquests dies a la ciutat són amb autobusos de l'empresa Solaris. El director general de la divisió Ibèrica, Kepa Mendikute, ha indicat que cada aparell carrega uns 37 quilos d'hidrogen a una pressió d'uns 300 bars. Això els dona una autonomia d'entre 350 i 400 quilòmetres, per sobre de les prestacions d'un autobús elèctric, que se situaria en uns 250 quilòmetres d'autonomia. "Els carregaments d'hidrogen duren entre cinc i deu minuts, mentre que els elèctrics són de quatre o cinc hores", ha valorat Mendikute.
Amb tot, ha afirmat que ja tenen "una tecnologia madura" i que els preus dels autobusos han baixat els darrers anys i que ho seguiran fent. De moment, però, continuen sent "entre dos i tres vegades més cars" que un autobús dièsel. El gran avantatge, és que el d'hidrogen tan sols emet vapor.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics