Dia zero del carril bici educatiu de Tarragona. La nova via de mobilitat sostenible a la ciutat i que uneix Sant Pere i Sant Pau (des del Campus Sescelades) i l'avinguda Roma, ja és una realitat, després que ahir es recepcionessin les obres. Ha trigat més del compte: a l'octubre havia d'estar enllestit, però l'empresa va demanar diverses pròrrogues i ara els tècnics municipals estan estudiant si aplicaran alguna sanció a l'adjudcatària del contracte, Bigas Grup SL. En qualsevol cas, l'Ajuntament l'ha poguda recepcionar sense perdre la subvenció europea a la que havia pogut accedir, que fins la setmana passada era la principal preocupació del govern
Clubs ciclistes, entitats i URV s'han sumat a una inauguració d'un carril bici històric: és el primer que no és d'un sol carrer i que tindrà un ús no exclusivament recreatiu, sinó del dia a dia. Era una "necessitat" -en paraules de l'alcalde, Pau Ricomà- que ja va traslladar la Universitat Rovira i Virgili, que finalment connecta els dos campus existents a Tarragona. Pel camí, altres 16 centres educatius se'n veuran beneficiats.
Ara mateix, un 26% dels estudiants universitaris tendeixen a fer els seus trajectes en cotxe, una xifra a la que la URV vol fer-hi seguiment en els pròxims anys per avaluar quin és l'impacte del nou carril. "Esperem que sigui un gran èxit", ha dit la rectora, María José Figueras.
Per la seva banda, el regidor Xavier Puig -l'únic responsable polític que ha circulat en bicicleta el dia de la seva inauguració- ha destacat que l'obra es va començar a planificar a partir del 2011-2012. En total són 2,6 quilòmetres, amb un cost total de 460.000 euros, la meitat d'ells pagats per Europa. Puig espera que sigui "el primer de molts carrils bicicleta" a la ciutat. Un dels principals reptes és que es compleixi la promesa per part de l'Estat d'ampliar el pont que recorre per sobre el riu Francolí i que connecta amb els barris de Ponent, o la remodelació de la carretera N-340 al seu pas per les urbanitzacions de Llevant.
Clubs ciclistes, entitats i URV s'han sumat a una inauguració d'un carril bici històric: és el primer que no és d'un sol carrer i que tindrà un ús no exclusivament recreatiu, sinó del dia a dia. Era una "necessitat" -en paraules de l'alcalde, Pau Ricomà- que ja va traslladar la Universitat Rovira i Virgili, que finalment connecta els dos campus existents a Tarragona. Pel camí, altres 16 centres educatius se'n veuran beneficiats.
Ara mateix, un 26% dels estudiants universitaris tendeixen a fer els seus trajectes en cotxe, una xifra a la que la URV vol fer-hi seguiment en els pròxims anys per avaluar quin és l'impacte del nou carril. "Esperem que sigui un gran èxit", ha dit la rectora, María José Figueras.
Per la seva banda, el regidor Xavier Puig -l'únic responsable polític que ha circulat en bicicleta el dia de la seva inauguració- ha destacat que l'obra es va començar a planificar a partir del 2011-2012. En total són 2,6 quilòmetres, amb un cost total de 460.000 euros, la meitat d'ells pagats per Europa. Puig espera que sigui "el primer de molts carrils bicicleta" a la ciutat. Un dels principals reptes és que es compleixi la promesa per part de l'Estat d'ampliar el pont que recorre per sobre el riu Francolí i que connecta amb els barris de Ponent, o la remodelació de la carretera N-340 al seu pas per les urbanitzacions de Llevant.
María José Figueras, Pau Ricomà i Xavier Puig, a la presentació del carril bici, davant del Campus Catalunya. Foto: Josep M. Llauradó
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics