Divendres, 09 d'Agost de 2024

L'escola Joan Ardèvol de Cambrils implanta un programa de 'mindfulness' per als nens

Per 'lluitar contra la sobreinformació que reben els petits en la societat actual'

30 d'Abril de 2019, per Redacció
  • Un instant de la presentació

    Cedida

El departament de Salut i Drets Cívics de l'Ajuntament de Cambrils ha posat en marxa un programa pilot de 'mindfulness' a l'escola Joan Ardèvol per millorar "els nivells d'atenció, concentració, resiliència i gestió emocional" de l'alumnat. El projecte d'educació emocional s'està implantant des de principis d'abril a través de la International Foundation for Spiritual Undoldment (IFSU), que des de l'any 1976 es dedica a l'ensenyament de tècniques de meditació i 'mindfulness' no confessionals.

El regidor d'Esports, Benestar Social, Salut i Drets Cívics, Josep Maria Vallès; el regidor d'Ensenyament i Polítiques Actives d'Ocupació, Alejandro Garcia, el director del programa educatiu, Ramon Leonato, i la directora de la delegació de Catalunya de la Fundació IFSU, Rosa Mari Dulcet, han presentat aquest projecte que la fundació implanta per primera vegada en una escola de Catalunya, després d'experiències tant a municipis d'Astúries, Euskadi i Andalusia com a diferents punts d'Estats Units.

El 'mindfulness' arriba a l'escola Joan Ardèvol per lluitar contra la sobreinformació que reben els nens i nenes en la societat actual, on hi tenen un gran pes les xarxes socials, internet, la competència personal i la pressió cap a l'èxit. El resultat és menor rendiments escolar així com patrons de comportament associats al dèficit general d'atenció, un creixement de respostes emocionals agressives com el 'bullying' i de la falta d'empatia i compassió. Després de presentar el projecte al claustre de l'escola i a les famílies, durant els mesos de febrer i març es va fer formació pel professorat, a principis d'abril han començat les sessions d'educació emocional a P3, P4 i P5 i al maig començaran les sessions a quart de primària, que ja inclouen pràctiques de meditació.

Els resultats d'aquesta intervenció seran mesurats i monitorats segons es vagi implementant l'ensenyament d'aquesta disciplina en els diferents cursos des d'infantil fins a 6è de primària. L'estudi, a través de qüestionaris i proves, està dirigit pel professor Merrill Harmin de la Rutgers University, i també serà enviat a la Universitat de Saragossa per a la seva possible incorporació en una investigació sobre els efectes de diversos programes educatius d'atenció plena.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges