L'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp ha rebut 329 sol·licituds durant el mes de maig, entre les quals hi ha 266 consultes, 100 relacionades amb el coronavirus SARS-CoV-2; 59 reclamacions, 21 de les quals també fan referència al coronavirus, i quatre denúncies. Pel que fa a les consultes, mentre que la mitjana de l'any 2019 va ser de 109, durant el mes de maig aquesta xifra s'ha incrementat en un 144%. En el que portem de 2020, l'Oficina de Consum ha rebut 786 consultes, dada que representa una mitjana de 157 consultes mensuals.
De les 100 consultes rebudes sobre el coronavirus, destaquen les realitzades sobre transport aeri (32); viatges combinats (11) i gimnasos, centres de preparació física, pistes de tennis, d'esquaix i de bitlles (11). Per poder realitzar consultes o reclamacions durant l'estat d'alarma, l'Oficina de Consum ofereix horaris i mitjans.
D'aquesta manera, l'atenció telefònica és dilluns, dimecres i dijous de 9 a 12, a través del telèfon 977 327 100; l'atenció per correu electrònic es gestiona a través de l'adreça consum@baixcamp.cat; mentre que pel que fa a l'atenció presencial, s'assenyala que durant la fase 2 de desconfinament els tràmits es facin preferentment de manera telemàtica. Si no és possible, s'ha de demanat cita prèvia pels mitjans esmentats als dos punts anteriors, tot portant la documentació necessària i un bolígraf.
Per la seva part, l'Agència Catalana del Consum recomana que "tot i tenir el dret a recuperar els diners pel serveis no prestats, tinguem en compte que aquesta situació afecta també a moltes empreses que en aquests moments de crisi estan patint una manca de liquiditat. En aquests casos, la nostra solidaritat com a consumidors pot consistir a acceptar alternatives raonables, com ara la prestació del servei amb posterioritat o bé l'oferiment de descomptes futurs, en lloc de la devolució dels diners".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics