Dissabte, 13 de Juliol de 2024

L'Oficina Local d'Habitatge de Cambrils gestionarà el servei d'assessorament sobre el deute hipotecari OFIDEUTE

L'objectiu és atendre les consultes de la ciutadania que tingui dificultats per afrontar els pagaments

02 de Març de 2021, per Redacció
  • L'horari d'atenció del servei és els dilluns

    Cedida

L'Oficina Local d'Habitatge de l'Ajuntament de Cambrils i l'Agència de l'Habitatge de Catalunya oferiran el servei OFIDEUTE per atendre famílies amb dificultats per fer front al pagament de préstecs o crèdits hipotecaris i que estan en risc de perdre el seu habitatge principal.

A partir d'avui dilluns, 1 de març, l'Oficina Local d'Habitatge de Cambrils gestiona aquest nou servei d'assessorament sobre el deute hipotecari. La regidora de Benestar Social, Hélène Arcelin, ha afirmat que l'Ajuntament ha de vetllar pel dret a l'habitatge i dedicarà tots els esforços per reduir el nombre de procediments d'execució hipotecària i de demandes per impagament de les rendes de lloguer que finalitzin amb la pèrdua de l'habitatge.

A l'Oficina Local d'Habitatge, com a entitat mediadora del servei d'Ofideute, es farà una primera visita per atendre a la ciutadania que necessiti assessorament i, seguidament, es farà recull de la documentació adient per tal de fer una proposta adequada per a cada cas concret. A continuació, es donarà trasllat d'aquesta proposta al personal tècnic validador de l'Agència de l'Habitatge, que serà el responsable d'iniciar i gestionar les mediacions amb les contraparts de cada unitat familiar fins a la resolució de cada mediació.

Per fer ús d'aquest servei s'ha de demanar cita prèvia a través del telèfon 977 129 001 (extensió 1), o bé en aquest enllaç. L'horari d'atenció del servei és els dilluns de 10 del matí a 2 del migdia i els dimarts de tres quarts de 4 a tres quarts de 6 de la tarda.

El servei s'ofereix davant els problemes de la ciutadania per fer front al pagament dels préstecs o crèdits hipotecaris dedicats a la compra d'habitatge principal o per fer front al pagament de la renda de lloguer i d'impagament, i amb la finalitat d'evitar la pèrdua de l'habitatge i el risc d'exclusió residencial.

L'objectiu és atendre les consultes de la ciutadania respecte a les dificultats relacionades amb el manteniment del seu habitatge i el pagament dels seus préstecs hipotecaris destinats a la compra del seu habitatge habitual i sobre les seves responsabilitats contractuals.

També els ofereix la possibilitat d'intercedir entre famílies i entitats creditores titulars dels préstecs o propietàries dels habitatges, per arbitrar solucions proporcionades i adaptades a la capacitat actual de pagament dels afectats, que possibilitin el manteniment de la família en l'habitatge, el retorn del crèdit o deute acumulat, o arribar, si no, a la resolució no onerosa del contracte.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges