El projecte per fomentar la cultura digital als barris de Reus, amb la campanya "Jo + pel meu barri", fa balanç després de gairebé dos anys de funcionament.​ Impulsat per la regidoria de Relacions Cíviques i subvencionat per Reale Foundation, ha habilitat fins a 16 punts d'atenció i assessorament digital.
En concret, el setembre de 2021 se'n van habilitar 8 i durant l'any 2022, 8 punts més, tots als locals socials d'entitats veïnals des d'on s'han fet un total de 9.520 tràmits. Durant aquest període s'han celebrat també un total de 32 cursos de formació en grup per tal de preparar els socis de les entitats de cara a oferir atenció a la ciutadania dels seus barris.
Suport en els tràmits en línia de diverses institucions
En aquesta trentena de formacions impartides als punts digitals de les 16 entitats veïnals s'ha preparat al veïnat per a realitzar tràmits en línia amb l'Ajuntament i la resta d'administracions, així com a solucionar futures consultes de dubtes en matèria d'informàtica. Dues persones voluntàries, que prèviament han rebut formació especialitzada, han fet atenció setmanal a cadascun dels locals equipats digitalment.
Alguns dels tràmits més habituals als punts d'atenció digital han estat els tràmits en línea personalitzats i qüestions relacionades amb "La meva salut", les consultes mèdiques, cites prèvies i el passaport Covid. A banda, també han destacat les consultes relacionades amb la "Carpeta Ciutadana" de l'ajuntament i canvis en l'empadronament o el domicili, Idcat, clave pin o tràmits de la Seguretat Social.
[blockquote]«Estem molt satisfets, ​no només pel que significa de suport a la ciutadania dels barris en una matèria tan necessària com és la formació digital, sinó també per l'empoderament de les mateixes associacions de veïns»[/blockquote]
El pressupost global del projecte ha estat de 96.186,27 euros, 60.000 dels quals han estat aportats per Reale Foundation. Aquest import s'ha destinat a la compra de material informàtic, la contractació de dues persones formadores del voluntariat de les entitats i, una campanya de difusió i comunicació.
El projecte té continuïtat, ja que l'objectiu és la corresponsabilitat social i que les persones voluntàries continuïn assessorant els veïns i veïnes de la zona amb el suport del personal de la regidoria de Relacions Cíviques. Segons la regidora Montserrat Caelles, "Estem molt satisfets, ​no només pel que significa de suport a la ciutadania dels barris en una matèria tan necessària com és la formació digital, sinó també per l'empoderament de les mateixes associacions de veïns".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics