L'operador que organitzava l'anomenat 'Karibean Spring Break' a Salou, una estada dirigida a joves estrangers que tenia el consum d'alcohol i el sexe com a ganxo promocional, ha retirat el paquet turístic de la seva oferta. La directora general de Turisme, Marian Muro, ha celebrat la notícia i ha anunciat que la Generalitat continuarà actuant contra les empreses que promouen el "turisme de borratxera" perquè desprestigien i "malmeten" la imatge com a destinació turística de Catalunya.
Arran la difusió d'aquesta oferta, Turisme va advertir els operadors que promouen aquest tipus d'activitats s'enfrontarien a tot tipus d'inspeccions per comprovar que complien "escrupolosament" la normativa a més de retirar-los els distintius de qualitat de l'Agència Catalana de Turisme i impedir-los participar en els actes de promoció de la Generalitat. Aquestes mesures, de fet, juntament amb una campanya de sensibilització per advertir i aconseguir la col·laboració de les autoritats als països d'origen, seran els tres eixos sobre els quals pivotarà la batalla oberta des de l'administració catalana contra el "turisme de borratxera".
Muro, que ha agraït la "feina feta pel sector i l'administració local" en el combat contra aquestes pràctiques, ha subratllat que la Generalitat seguirà actuant "amb contundència i fermesa contra aquelles iniciatives que malmeten la imatge turística de Catalunya i no s'ajusten al model turístic de qualitat i excel·lència que volem promoure". En aquesta línia, ha mostrat la voluntat de continuar aprofundint en les actuacions de dissuasió al sector, principalment basades en les possibles sancions fruit d'inspeccions coordinades entre diferents departaments de la Generalitat i també amb la retirada dels segells de qualitat de l'administració –o la participació en fires, workshops i promocions a les xarxes socials-
Malgrat tot, la directora general de Turisme ha volgut remarcar les diferències entre el finalment suspès Karibean Spring Break de Salou i el conegut genèricament com a Spring Break. Així, ha argumentat, mentre el primer és una proposta concreta d'un operador que promou un tipus de producte basat en el sexe i l'alcohol, el segon seria una expressió internacional que fa referència a un període vocacional durant el mes de maig. "No s'actua contra aquelles empreses que porten joves turistes que volen gaudir de la nostra destinació de forma saludable i amb un comportament correcte", ha assegurat Muro.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics