Més de 200 persones han participat aquest dimecres al matí en un acte per reclamar un carril bici i també per a vianants des de Tarragona fins al complex educatiu. Una cinquantena de bicicletes han recorregut aquest tram per posar en evidència els riscos d'anar en bici, per l'autovia de Salou, on es pot circular a 80 quilòmetres per hora. De fet, una professora de l'Institut Vidal i Barraquer, centre coorganitzador d'aquesta pedalada reivindicativa junt amb altres instituts, fa un mes que està de baixa després de ser atropellada per una furgoneta. Es calcula que unes 2.500 persones es desplacen a diari fins a l'antiga Universitat Laboral. Els impulsors de la iniciativa insisteixen que l'Ajuntament no es pot escudar en què l'autovia no és de la seva competència i referma la necessitat d'implantar aquest carril, que faria uns 4 quilòmetres de longitud.
Uns 200 estudiants dels instituts Vidal i Barraquer, del Pere Martell i del Cal·lípolis han participat en aquest acte de protesta, en el qual també hi ha donat suport el Grup per una Mobilitat Social i Ambientalment Justa a Tarragona i el Club Cliclista Campclar. Els participants han desplegat una pancarta reclamant poder anar amb bicicleta a l'antiga Laboral. Després s'ha fet lectura d'un manifest i acte seguit s'ha iniciat la marxa amb bicicleta, per carretera, fins al complex educatiu.
Molts joves han coincidit en les ganes de poder anar al complex educatiu amb bici o a peu, però els riscos i la inseguretat que això comporta, havent de circular per carretera. "Els cotxes se'ns enganxen molt, sobretot a la rotonda i alguna vegada gairebé caiem", diu Eduard Gómez. "Jo vaig cada dia amb el cotxe i veig alumnes caminant o amb bicicleta i veus que no estan protegits i és perillós", exposa Victòria Esmelt, professora i cap d'estudis adjunta de l'Institut Pere Martell.
Des del Grup per una Mobilitat Social i Ambientalment Justa a Tarragona, es retreu que l'Ajuntament de Tarragona se'n renti les mans, amb l'"excusa" que la via no és competència seva. "L'avinguda Andorra tampoc era seva i la van pintar de blau", ha etzibat el portaveu del grup, Carlos Alcalde. Alcalde ha criticat que s'inverteixi en pàrquings com el del Mercat Central, en comptes de fer-ho en mobilitat sostenible. "I no crec que el carril passi del milió d'euros", ha estimat Alcalde.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics