El cap de llista de la CUP, Sergi Saladié, defensa que s'apugin les barreres dels peatges de l'autopista de manera immediata per evitar més morts a la N-340: "la millor solució és retirar les concessions a les empreses que exploten les autopistes i que tots el fluxos de llarg recorregut passin per allí. És una mesura barata, ràpida i que evitaria morts des del minut zero. Mentrestant es dediquen a fer comissions d'estudi que no duen enlloc. Aquesta carretera és insostenible, fa por circular-hi", adverteix. I assegura que les empreses que exploten les autopistes ja han amortitzat des de fa temps les seves inversions.
Ho ha dit en una entrevista a LANOVA Ràdio, per on cada dia passen els números 1 de les candidatures que es presenten a les eleccions del 27 de setembre i que actualment tenen representació al Parlament. Com a geògraf i expert en paisatge i planejament territorial Sergi Saladié (vandellòs, 1974) té un discurs molt elaborat en aquesta matèria. Proposa que el desenvolupament sostenible del Camp de Tarragona graviti sobre els eixos d'un canvi en el model energètic i en la cadena alimentària aposant per l'agricultura de proximitat: "un país no té futur si no és sobirà alimentàriament. Ens diem Camp de Tarragona i la paraula camp l'hem de posar en valor".
Pel que fa a la indústria química creu que cal aprofitar les potencialitats dels clústers existents canviant la base productiva actual per apostar per productes més elaborats amb valor afegit. Un canvi de model productiu a la química tarragonina que permetria també treure més profit -diu- del Port de Tarragona.
Saladié ha argumentat també la seva oposició al projecte de BCN World i ha parlat del model turístic del territori i dels problemes endèmics en el transport públic. Finalment ha defensat el caràcter plebiscitari del 27S sobre la independència de Catalunya i ha marcat diferències amb Junts pel Sí i amb Catalunya sí que es pot.
Escolta l'entrevista íntegra aquí:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics