Dimecres, 17 de Juliol de 2024

Tarragona detecta més de cinquanta abocadors il·legals en el que va d'any

El govern municipal anuncia el seu suport a la moció presentada per un grup de tuitaires

20 d'Abril de 2016, per ACN
  • La regidora de Medi Ambient i Neteja de l'Ajuntament de Tarragona, Ivana Martínez, durant la roda de premsa sobre la gestió municipal dels abocadors il·legals al municipi

    ACN

Detectats més de cinquanta abocadors il·legals en el que va d'any a Tarragona, tant en terrenys públics com privats. L'any passat la xifra superava els 300. Aleshores es van retirar 416 tones de brutícia només en sòls públics i enguany ja són més d'un centenar. Conscient de la proliferació d'espais descontrolats, el govern municipal ha anunciat que en el ple d'aquest divendres donarà llum verda a la moció presentada per un grup de tuitaires que va denunciar aquesta problemàtica. A més, i també guiant-se per les propostes d'aquest col·lectiu, es modificarà el reglament de la deixalleria per poder absorbir la demanda existent d'entrar més quantitat de residus i runa, amb l'objectiu de reduir el nombre d'abocadors incontrolats.

Des del govern es fa una crida a la conscienciació ciutadana davant un problema que costa d'eradicar. "Els espais repeteixen, són cíclics, tornen a aparèixer encara que els retirem", ha afirmat la regidora de Medi Ambient i Neteja de l'Ajuntament de Tarragona, Ivana Martínez. Martínez ha volgut exposar la "preocupació" del consistori davant aquesta problemàtica i mostrar bona entesa amb el grup de tuitaires #TgnTT que va denunciar la proliferació d'abocaments il·legals i van entrar una moció que es debatrà en el ple d'aquest divendres. La regidora ha anunciat que el govern tripartit de PSC, PP i UDC hi donarà llum verda.

Martínez ha remarcat la diferència en la gestió segons si es tracten de terrenys públics o privats. En el cas de sòls públics, la neteja dels abocaments s'engloba dins del vigent contracte de neteja -272.000 euros-, a part del contracte que es manté amb la fundació Onada -20.000 euros. "Retirar aquests abocadors val diners i tornen a estar bruts", ha lamentat la regidora.

Des del govern ha insistit que sempre són els mateixos espais, com el Llorito, Sant Pere i Sant Pau, Terres Cavades, Entrevies, etc. Pel que fa als terrenys privats, el consistori té més dificultats per intervenir-hi. "No podem actuar en un terreny privat, excepte quan hi ha risc de perill, incendi o higiene, com vam fer recentment a l'abocador del Camí del Llorito", ha dit.

Primer s'avisa el propietari que té 15 dies per netejar l'espai. "Vull treure una mica la culpa als propietaris perquè els 'endemoniem' i de vegades són terrenys grans i no els poden tancar", ha remarcat la regidora. En cas que l'Ajuntament ha de sufragar el cost de la neteja, el propietari ha de costejar entre un 3% i un 4% de la despesa, segons la Llei d'urbanisme.

Per exemple, en el cas del Llorito, la retirada es va elevar als 9.000 euros, això suposa uns 270 euros per al propietari. "Ens preocupa aquest tema", ha declarat. Per demostrar-ho, el govern s'ha avingut a entendre's amb aquest grup de tuitaires i a redactar el nou reglament de la deixalleria municipal perquè sigui menys restrictiu. En tres mesos estarà enllestit.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges