Diumenge, 04 d'Agost de 2024

Tarragona és la ciutat catalana que rep més subvenció per habitant per al transport públic

La patronal del transport col·lectiu lamenta les 'desigualtats' que genera el sistema actual i advoca per una normativa estatal comuna

23 de Desembre de 2015, per ACN
  • Un autobús municipal de Tarragona

    tarragona.cat

Tarragona rep 5,2 euros per habitant per subvencionar el transport públic. És la ciutat de Catalunya que en rep més, segons l'Associació d'Empreses Gestores de Transports Col·lectius Urbans (ATUC). L'entitat ha denunciat un repartiment "no homogeni" que genera "desigualtat" entre els habitants, ja que el criteri principal de repartiment és el dèficit del sistema. En aquest sentit, la plataforma denuncia que "quant més diners perd un servei, més subvenció rep".

ATUC assegura que el dèficit pesa un 85% en el repartiment mentre que els altres tres criteris "teòricament més valorables", longitud de la xarxa, dèficit per viatger i criteris mediambientals, representen un 5%. La patronal ha advocat per la creació d'una "llei paraigües" que estableixi un marc regulatiu comú arreu de l'Estat, per "garantir a tots els espanyols, visquin on visquin, un servei tan essencial com la salut o l'educació".

Pel que fa a subvencions a altres ciutats, Terrassa en rep 3,8 per habitant, Sabadell 3,4, Lleida 2,5 i Reus i Girona 2,1 respectivament. L'àrea metropolitana de Barcelona rep un tractament a banda, amb un contracte programa pel qual rep 98,9 milions d'euros.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

J. A. Carricondo  24 de Desembre de 2015

Cal mirar la gestió

Per evitar ensurt i despropòsits pressupostàris caldria regular i controlar la gestió de les empreses de transport muncipals. Cal evitar despesses innecessàries i no premiar als mals gestors de la cosa pública.

Reportatges