Els investigadors del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la Universitat Rovira i Virgili, Albert Solé-Ribalta, Sergio Gómez i Àlex Arenas, han trobat un mètode pioner que facilitarà als ajuntaments que cobren als vehicles per circular pel centre de les ciutats la imposició de taxes més justes. Aquest model analitza les dades en temps real, amb l’objectiu de determinar els punts concrets de congestió de trànsit perquè només hagin de pagar els usuaris que passin per aquests punts i no tots els vehicles que circulin dins del perímetre del centre de la ciutat.
En primer lloc, els investigadors han recopilat una sèrie de dades derivades del trànsit de les ciutats, que han extret de pàgines web de diferents ajuntaments. Per exemple, aquestes dades els hi ha permès conèixer la pol·lució que hi ha Madrid segons recullen, cada hora, uns sensors que hi ha instal·lat en diversos punts de la ciutat.
Posteriorment, han dut a terme un treball d’anàlisi d’aquestes dades massives, que els ha permès calcular el moviment del trànsit, els carrers principals i els seus afluents, així com les cruïlles més problemàtiques i la concentració i el flux de la circulació. Aquesta informació permet que el sistema detecti els punts amb més intensitat de trànsit en cada moment i estableix quan hi ha una aglomeració suficientment important com per cobrar la taxa, que només s’imposarà als vehicles que es trobin en aquests punts.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics