Dilluns, 28 d'Octubre de 2024

Els Espais de Benvinguda s'inauguren el 27 d'octubre

Els EBE atendran els nouvinguts d'entre 8 i 16 anys

21 d'Octubre de 2008, per ACN
  • Un grup de nens a l'EBE de Vic

    Marc Riera

El dilluns obrirà portes el primer dels tres espais que Reus adequa per aquesta funció, situat en les instal·lacions cedides pel col·legi La Salle. Aquesta és una experiència pilot a Catalunya, endegada a Vic i a Reus, pel Departament d'Educació en corresponsabilitat amb els dos ajuntaments.

Els equips de professionals que hi participen diagnosticaran i orientaran els futurs alumnes i les seves famílies perquè es puguin incorporar al sistema educatiu amb plenes garanties.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (6)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Jordi  22 d'Octubre de 2008

"chapeau"

 Molt ben dit!!! resposta a l'Marina, jordi... molt ben dit.

Jordi Martí Font  22 d'Octubre de 2008

Demagoga Marina

Demagògia és utilitzar la paraula demagògia per negar la possibilitat d'integració. Demagògia és dir que no es pot renunciar a la immersió i negar-la als nouvinguts. Demagògia és parlar d'"educació occidental" o de "països sense desenvolupar". Descansa que la plaça avui ja te l'has guanyat, Marina. Demagògia és no parlar de per què les munten (no pensen augmentar de cap manera els pressupostos misèrrims d'educació) i parlar d'altres coses.

Albert Pujol Bajador  22 d'Octubre de 2008

Albert Pujol

 Jo no treballo en l'ensenyament, però estic en la Sectorial d'immigració de CDC. Vic és l'altre Ciutat pilot dels Espais d'Acollida i allí aquest espai és un local cedit per l'Ajuntament i extern al col.legi, tal i com el projecte Maragall recomana. Desconec fins data d'avui com funciona l'eperi+encia, però va comencar a funcionar el dia previst. No vull fer cap tipus de crítica politica, però de vegades no cal ser tan innovador i ser més eficaç.
Entenc que els Espais d'acollida són una mica el germà pobre del es Aules d'acollida. Ja que no tenim recursos per les aules a cada centre.... doncs espais.
Els nens que arriben a mig curs no poden quedar al carrer per Llei, però tampoc és bo que vagin a la seva classe de cop, ja que tota la classe en surt perjudicada. Per altra banda és molt important que, malgrat tot, comparteixin amb els que seran els seus companys, altres activitats com jocs al pati, sport en hores no lectives... Per això crec millor el model d'aules a cada escola, però...en Maragall és qui mana... de moment ( perdoneu per la falca final).

Pep  22 d'Octubre de 2008

Tard i malament

Com sempre, l'equip de govern de l'Ajuntament (amb la seva regidora d'educació al capdavant) de Reus va córrer a sortir voluntàri en un projecte precipitat. Quan van començar a sorgir les primeres crítiques a les Aules de Benvinguda, aquí a Reus es van inventar que "nosaltres" ho faríem diferent, perquè a part de ser pioners també serem innovadors. De moment la innovació porta un mes i mig de retard. Mentre tant els professors d'algunes aules d'acollida de certs instituts de Reus han de completar el seu horari (l'aula d'acollida no tenia prou alumnes) fent hores (desdoblen les classes de català) en grups del primer cicle de la ESO. En canvi en altres, les aules d'acollida no tenen suficient professorat.

Un altre dia podem parlar de les substitucions, de les substitucions que no es poden fer o es fan tard.

Marina P  21 d'Octubre de 2008

Prou de demagogia

També treballo al sector educatiu i estic a favor d'aquests espais. No són espais de segregació sinó d'integració. Prou de demagogia. Deixa primer que funcionin i desprès es podra valorar. No has pensat com es poden sentir els nens que arriben a un país on la llengua, la cultura i altres aspectes són totalment diferents als seus, no has pensat que això pot suposar un xoc en moltes ocasions i sobretot diferenciant els punts de partida d'aquests nens quan es troben de cop amb altres nens diferents a ells i amb costums diferents. Els nens són esponges i deseguida aprenen però necessiten un espai d'integració, i aquest està molt ben pensat. No tots els nens nouvinguts han pogut tenir educació occidental. No parlem de més demagògia. No us podeu imaginar com és l'educació a països sense desenvolupar.

Jordi Martí Font  21 d'Octubre de 2008

fàstics

L'exclusió fomentada des del Govern d'Esquerres. Enlloc de dotar les aules d'acollida, ara promocionaran la no immersió (curiós, no?, per aprendre català la gent d'Espanya cal que practiqui la immersió i en canvi els de la resta del món cal que s'aïllin)i tot estarà impol·lut i bonic per a la tele. Quan la tele es tombi, la massificació serà un cop més la norma. Treballo en educació i he estat en aules d'acollida i això és una vergonya, la negació de tot un model que tampoc s'havien cregut. I a més a la Salle, per tal que els que no són públics quedin com els bons de la pel·ícula. Cada cop fa més fàstic tot això.