Divendres, 28 de Març de 2025

Zona de Baixes Emissions

'És una mesura que afecta la llibertat individual, i això mai agrada. Segur que més d’un cunyat ha tret el tema durant la sobretaula del dinar de Nadal, amb l’argument de “qui són aquests de l’ajuntament per prohibir-me circular amb el meu cotxe. Què s’han cregut!'

26 de Desembre de 2024, per Francesc Domènech
  • Operaris instal·len els sensors de la Zona de Baixes Emissions a Reus

    Cedida

Hi ha coses que cal fer-les bé, i si parlem de normes, lleis o reglaments públics, cal fer-ho especialment bé, perquè és el que acaba imposant-se. El problema, sovint, és que el paper ho aguanta tot i si s’ha fet bé o no només es veu al cap d’un temps d’aplicació pràctica d’allò que s’ha fet. Una dificultat afegida és quan es fa una cosa per obligació, no per iniciativa pròpia, no per haver detectat una necessitat imperiosa de fer-la. Tot això ve a tomb per l’aplicació a Reus de la nova normativa de la Zona de Baixes Emissions. L’Ajuntament està fent els tràmits per regular-la, però ho fa forçat per la llei estatal que obliga a regular aquestes zones de baixes emissions als municipis de més de 50.000 habitants, sigui quina sigui la seva trama urbana o la seva xarxa viària. I de l’obligació se n’ha volgut fer una oportunitat, i a veure com va.

El procés que se segueix fa pensar que el legislador ha decidit prendre-s’ho amb calma. A grans trets, la conseqüència que tindrà la nova zona és que a partir el 2028 no podran circular-hi els vehicles més contaminants, que seran els vehicles més antics. Han de començar a patir una mica els qui tenen un vehicle amb etiqueta B, que a partir del 2028 tindran restringit l’accés al centre de la ciutat. Hi ha excepcions, com les persones que tinguin una plaça d’aparcament dins de la zona de baixes emissions... Tampoc n’hi ha per tant, si és que el preu de tot plegat és respirar l’aire una mica més net.

Sigui i com sigui, és una mesura que afecta la llibertat individual, i això mai agrada. Segur que més d’un cunyat ha tret el tema durant la sobretaula del dinar de Nadal, o potser ho farà aquest Sant Esteve, amb l’argument de “qui són aquests de l’ajuntament per prohibir-me circular amb el meu cotxe. Què s’han cregut!”. És inevitable. Potser el més intel·ligent serà per part dels ciutadans donar una oportunitat a la mesura, i per part de l’Ajuntament ser honest i introduir canvis si es veuen coses que fallen.

És un cas similar a la llei del tabac. Hi va haver molta oposició i ara tothom agreix (fumadors inclosos) que a l’interior dels locals no hi hagi fum.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Adrià   27 de Desembre de 2024

Cortina de fum

La qüestió no és la prohibició dels cotxes. Això és la cortima de fum. El problema vindrà quan, al dia de demà, es faci servir aquesta infraestructura de cameres inteligents per aplicar altres lleis, com ja ha passat a Barcelona. Aquestes esquerres estan aplanant el camí al feixisme que els hi ve al darrere...

Aurelio  26 de Desembre de 2024

És un cas similar a la llei del tabac...

Los ejemplos a veces no corresponden con la realidad.
Me explico, el prohibir, no es una buena solución, porque para ello hay que hacer estudios, de donde venimos y a dónde vamos. Las mediciones oportunas antes y después, para observar el diagnóstico si es efectivo.
No se puede fumar dentro de un establecimiento o recinto cerrado. Pero el humo está menos concentrado pero sigue en el aire. Lo respiramos todos, y siendo un recinto lo respiran los que tienen el vicio. Ahora somos todos. el que fuma y el que no fuma... (aunque algún listillo dirá que las concentraciones son menores, pero no han eliminado el problema).
Prohibir al coche que no se circule en las zonas de más concentración, y se le permite aquellos que contaminan y viven porque tienen que dejar el coche en su parking (aquí un ejemplo poco práctico...). Las calefacciones siguen, el aire acondicionado sigue, las islas de calor siguen..., y seguirá el aire contaminado, si no nos dan las mediciones de ahora y después.
El precio por todo se paga, pero eso nadie habla... Dejemos la fiesta en PAZ.
Saludos